Articol publicitar

Producătorul de încălţăminte Marelbo a deschis oficial primul magazin din afara ţării, la Cernăuţi

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
marelbo

Marelbo, unul dintre cei mai mari producători de pe piaţa românească de încălţăminte, deschide oficial primul magazin din afara ţării, mai exact la Cernăuţi, în Ucraina. Acesta nu este însă singurul plan pentru ţara vecină, deoarece este planificată şi lansarea unui magazin online, înfiinţarea unui depozit, sediu central şi magazine fizice în toate oraşele mari din Ucraina.

În prezent, business-ul Marelbo este extins în toată România, cu 60 de magazine în marile oraşe. Cifra de afaceri a fost de 56,6 milioane de lei în 2019 şi în prezent poate produce aproximativ 3000 de perechi de încălţăminte pe zi. 

Magazinul din Cernăuţi are o suprafaţă de 200 de metri pătraţi şi se află în proprietatea fabricii. Aşa cum spuneam mai sus, managementul Marelbo are planuri mari pentru Ucraina, plănuind deschiderea mai multor magazine şi a unui depozit de aproximativ 2000 mp care să deservească atât magazinul online, dar şi dar şi pe cele fizice. 

“Am cumpărat un teren de aproximativ un hectar într-o zonă ultracentrală din Cernăuţi pe care dorim să construim un sediu al firmei şi un depozit pentru magazinul online din Ucraina. Nu am început încă să construim, dar cum se termină cu pandemia, pentru că ei au cod roşu, adică cel mai probabil din vară, începem construcţia. În 2-3 luni ar trebui să fie gata pentru că ridicăm din prefabricate”, a declarat Aurel Bobu, fondatorul Marelbo.

Ideea de extindere în afara graniţelor nu este nouă. Planul de investiţii pentru Ucraina a luat naştere în 2019, însă aşa cum ştim cu toţii, pandemia a afectat bunul mers al multor afaceri. O altă piedică a fost reprezentată şi de caracteristicile pieţei de desfacere ucrainiene: legislaţia este dificilă şi complicată, la fel cum era în România în primii ani după Revoluţie, însă experienţa îl ajută pe fondatorul Marelbo să gestioneze lucrurile într-un mod eficient. Ideea de extindere a pornit ca urmare a cererilor tot mai crescute din Ucraina. 

marelbo

Mulţi investitori şi-au dorit să vândă încălţăminte Marelbo, printre care pantofi dama, pantofi bărbaţi, însă preţul final ar fi fost foarte mare, cu aproape 70% mai mult. Astfel, a aparut ideea extinderii şi înfiinţări unor magazine proprii, iar preţurile să fie la fel de accesibile, preţuri de producător cu un mic adaos, de maxim 10%, faţă de preţurile din România, având în vedere că vor fi anumite costuri ce trebuie acoperite. Un pas important îl va reprezenta şi lansarea magazinului online din Ucraina, având în vedere că în România, magazinul online vinde cât 20 de magazine fizice. 

Chiar dacă în timpul pandemiei, vânzările pentru încălţăminte de ocazie au scăzut destul de mult, ca urmare a interzicerii evenimentelor şi a faptului că oamenii au preferat să nu mai cumpere încălţăminte din diferite motive (lucratul de acasă şi imposibilitatea de a ieşi în oraş) lucrurile încep să se redreseze uşor şi sigur. A contat foarte mult faptul că Marelbo deţine aproximativ 85% din spaţiile în care se desfăşoară activitatea de comercializare. 

În afară de planurile pentru Ucraina, Marelbo mai are în vizor şi deschiderea a două noi magazine în 2021, respectiv la Timişoara şi Bucureşti şi dacă totul merge bine, cu siguranţă se vor deschide şi altele.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite