Afaceri

articolul urmator

Provocările de business cărora va trebui să le facem faţă prin învăţarea de noi abilităţi

0
3 Jun 2020 08:45:14
Silviu Dragomir
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Criza provocată de pandemia COVID-19 a adus şi momente de incertitudine cu privire la viitor, însă trebuie privită ca o oportunitate de evoluţie atât la nivel individual, organizaţional, cât şi ca societate. De aceea primul pas pe care companiile au nevoie să îl facă este să găsească soluţii pentru provocările imediate cu care se confruntă: munca în echipă, leadershipul şi recrutarea.

Când wfh devine noua normalitate

Cea mai mare parte a companiilor şi-au mutat  activităţile în mediul online, iar în acest mod conceptul de „work from home” a început să fie noua normă pentru noi toţi. În cazul nostru, o bună parte din cursuri se desfăşurau deja online de dinaintea pandemiei, astfel că activitatea noastră s-a mutat în mediul online în mai puţin de o săptămână, schimbarea fiind naturală şi eficientă.

Putem spune, astfel, că gestionarea muncii în echipă a devenit o provocare pentru companii atunci când angajaţii noştri lucrează individual, de acasă. Pentru a creşte gradul de engagement, am încercat să venim în întâmpinarea nevoilor angajaţilor, luând o serie de măsuri: am păstrat un contact zilnic, i-am informat cu privire la tot ce se întâmplă – am crescut gradul de transparenţă, astfel încât toată lumea a ştiut în orice moment  care este cel mai valoros şi mai de impact lucru pe care îl facem, le-am oferit un cadru de învăţare şi de share şi debate de idei prin programul The chance to Learn in Eucom a Read.Share.Repet movement. Le oferim un program şi un cadru flexibil de lucru, în sensul că toata lumea îşi continuă activitatea de acasă şi este la latitudinea fiecăruia să decida asupra momentului de reîntoarcere la birou, nu am impus o dată fixă în acest sens, fiecare o face în ritmul lui, în condiţii de maximă siguranţă şi confort.

Am depus toate eforturile înspre a susţine toate salariile şi beneficiile salariale la nivelul de dinainte de criză. Nu am aplicat nicio reducere de salarii doar pentru că aşa se practică, pentru că aşa au făcut alţii, nu am copiat. Ba mai mult, în tot acest timp am continuat programele de formare iniţiate înaintea pandemiei, ba chiar am investit în noi programe de formare pentru că noi credem cu tărie că #LearningMustGoOn, că educaţia este cheia spre viitor şi răspunsul la orice problemă.

De asemenea, pentru că aspectele informale au un rol din ce în ce mai important întrucât nevoia de a vorbi despre orice altceva în afară de serviciu este din ce în ce mai mare, aşa cum subliniază specialiştii EY într-un articol publicat recent, noi am decis să organizăm constant discuţii informale cu colegii, pe diferite teme, cum ar fi despre ultima carte citită sau care sunt cele mai recente filme şi seriale apărute, ascultam muzica impreuna, saptamanal ne bem cafeaua impreuna,

Astfel de discuţii au un impact foarte mare asupra bunei funcţionări a companiei. De ce? Pentru că asta este ceea ce le dă oamenilor sentimentul de apartenenţă şi de împlinire. 83% dintre angajaţii intervievaţi într-un studiu realizat de PwC pun sentimentul  de împlinire pe primul loc în legătură cu jobul, pentru 7 din 10 angajaţi acesta reprezintă un motiv suficient de important pentru a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 1 din 3 angajaţi ar accepta chiar şi un salariu mai mic, doar pentru a simţi că fac parte dintr-o comunitate.

Totodată, dificultatea de a gestiona echipele creşte mai ales în cazul celor multiculturale, cu angajaţi care aparţin unor culturi diferite. Bariera lingvistică poate fi, din păcate, un impediment pentru buna comunicare în cadrul companiei. Tocmai de aceea, în aceste momente,  organizaţiile ar trebui să investească, în continuare, în instruirea angajaţilor, mai ales când vine vorba despre abilitatea de a vorbi o limbă străină. Dezvoltarea unor noi competenţe este singura modalitate care îi pregăteşte pe oameni, la nivel individual, pentru a face faţă unei pieţe dinamice a muncii şi unui context economic aflat în schimbare.

Leadership with a human touch

Acum, managerul sau leaderul companiei este cel care trebuie să ducă într-o direcţie bună modul în care funcţionează organizaţia, reuşind, în acelaşi timp, să ofere angajaţilor un sentiment de „linişte în mijlocul furtunii”.

Şi, pentru că aceasta este o situaţie de criză nemaiîntâlnită, cu care nu ne-am mai confruntat, consider că abilităţile de care ar trebui să dea dovadă leaderii pentru a face faţă acestei perioade sunt:

  • Empatia: în primul rând, aceasta este o abilitate mai presus decât funcţia deţinută într-o companie; un leader adevărat trebuie să încerce să înţeleagă prin ce trec oamenii cu care lucrează şi cum se simt ei;

  • Autenticitatea: este important ca angajaţii să vadă că şi managerii lor sunt tot oameni, care pot avea aceleaşi frici ca ale lor. Astfel, este recomandat ca leaderii să dea dovadă de transparenţă şi chiar vulnerabilitate atunci când comunică cu ei;

  • Claritatea: nu în ultimul rând, leaderul este cel care ar trebui să ofere, pe cât posibil în aceste vremuri, claritate scopului şi obiectivelor companiei, reuşind, în acelaşi timp, să fie consecvent în deciziile pe care le ia.

Recrutarea forţei de muncă

O altă provocare la fel de mare pe care eu o văd este modul în care se va face recrutarea angajaţilor, pe măsură ce locurile de muncă au fost transformate profund de tehnologie.

Pentru a face faţă unor noi modele operaţionale de business, care se vor instala după trecerea acestei crize, consider că toate companiile ar trebui să investească în dezvoltarea unor noi abilităţi pentru angajaţii lor – abilităţi digitale şi cognitive, emoţionale şi sociale, capacitatea de a se adapta şi rezilienţa. Specialiştii de la McKinsey consideră că acum este momentul ca toate companiile să îşi dubleze chiar bugetele de instruire a angajaţilor, pentru ca afacerile să îşi păstreze relevanţa pentru piaţă.

Spre exemplu, programele Agile Learning şi Accelerate Language Learning concepute de Eucom cu scopul de a ajuta angajaţii companiilor să-şi dezvolte abilităţile lingvistice într-un mod  rapid şi strategic îşi dovedesc utilitatea în momentul de faţă. Angajaţii au acces constant la platforma GoFluent, partenerul nostru, alaturi de care am dezvoltat aceste doua noi programe şi implicit la materiale scrise şi video, motiv pentru care procesul de învăţare rămâne neîntrerupt şi adaptat condiţiilor de siguranţă actuală.

Așadar, adaptarea la noul context de lucru atât pentru afaceri, cât mai ales pentru oameni şi echipă, aduce cu sine o serie de provocări, care pot fi depăşite, cu abilităţile potrivite.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii