Provocările de leadership în noua normalitate

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Formula perfectă pentru leadership este un mit. Cu atât mai mult în aceste vremuri tulburi, abilitatea de a fi un lider bun necesită exerciţiu şi adaptare în fiecare zi. Reuşeşti să fii în contact cu valorile comune ale echipei atunci când ai puterea de a rămâne uman într-o situaţie de criză, când ai încredere în echipă şi comunici deschis.Sursa foto: pexels.com
Formula perfectă pentru leadership este un mit. Cu atât mai mult în aceste vremuri tulburi, abilitatea de a fi un lider bun necesită exerciţiu şi adaptare în fiecare zi. Reuşeşti să fii în contact cu valorile comune ale echipei atunci când ai puterea de a rămâne uman într-o situaţie de criză, când ai încredere în echipă şi comunici deschis.Sursa foto: pexels.com

Uşurinţa cu care vom obţine şi ne vom însuşi abilităţile de care vom avea nevoie pentru a ne integra în noua normalitate va da un flow rapid ritmului în care skillurile necesare vor evolua. Ceea ce mi se pare foarte interesant este faptul că, pentru a putea să manageriem eficient echipele, trebuie să schimbăm modul în care ne raportăm la abilităţile de care avem nevoie pentru a performa.

Acest mindset reframing trebuie să fie punctul din care pornim atunci când proiectăm noua strategie de comunicare, de a aduce împreună şi de a mobiliza oamenii pe care îi inspirăm.

Sunt sigur că, de-acum încolo, vor fi avantajaţi cei care se pot plia pe experienţe multi-funcţionale, şi nu în sensul de a face mai multe lucruri decât înainte, ci de a fi pregătiţi pentru reskilling, upskilling sau new skilling. În acest sens, învăţarea continuă are un rol cheie în crearea unei forţe de muncă adaptabile.

Transformarea digitală, o urgenţă

Înainte de criză, majoritatea businessurilor avea în desfăşurare programe de digital transformation însă acum, mai mult ca oricând aceasta a devenit o prioritate. Cu toţii am văzut ce înseamnă să te obişnuieşti dintr-o dată să faci totul online: să munceşti, să faci cumpărăturile, să menţii legătura cu partenerii de business şi cu cei dragi. Cred cu tărie că trebuie să ne concentrăm pe partea umană a transformării digitale, combinând interacţiunea şi ingeniozitatea umană cu machine learning. Asta presupune implementarea unor noi moduri de lucru, dar şi abordarea unui leadership bazat pe sens şi umanitate.

Mi-a plăcut cum Hubert Joly, CEO @ Carlson, într-o discuţie despre leadershipul post-covid19, spune că acum, mai mult ca oricând este necesar să ne folosim toate părţile corpului, să ne folosim de intuiţie şi de instinct.

Mi-am dat seama că e foarte important să ne folosim eficient de toate resursele digitale pe le care deţinem, dar să nu uităm niciodată să rămânem umani, conectaţi la ce contează atât pentru noi, cât şi pentru echipa noastră.

Agilitatea, multilateralitatea de care avem nevoie

Indiferent de cum privim conceptul, fie că ne gândim la un mod de gândire agil, pregătit pentru orice, o metodologie de învăţare agile sau chiar esenţa agile de a ne plia în funcţie de stilul de lucru al fiecărui membru de echipă, sunt convins că trebuie să privim în profunzime către noi modalităţi de a capta rapid ceea ce contează. Obiective clare, echipe concentrate şi luarea rapidă şi asumată a deciziilor. Orice ar fi, liderii trebuie să privească spre viitor, eliminând tendinţa de a relua „de unde au rămas”, ci dimpotrivă, ei trebuie să regândim felul în care business-ul va prospera de-acum încolo. 

Într-un articol Forbes, agile este considerat a fi mindsetul care ne poate ajuta astăzi să reuşim în noua normalitate, câtă vreme lumea nu se mai bazează pe munca individuală, mentalitatea agilă  încurajând lucrul în  echipă.

Adaptarea la B2H – Business to Human

Consider că, mai întâi de toate, trebuie să redevenim umani şi să rămânem aşa chiar şi atunci când ne raportăm la principiile noastre de business. Lucrăm cu oameni, iar asta ne-a determinat să înţelegem mult mai bine ce se întâmplă şi cum putem fi de ajutor în adoptarea acelui adaptive mindset de care vorbeam. Pentru noi, această abordare a fost uşor de aplicat, întrucât noi ne-am simţit bine pregătiţi pentru contextul pandemiei care a schimbat destul de mult felul în care lucram cu cursanţii, dar şi cu echipa noastră internă. Deşi am avut un bun back-up pentru că am mutat activitatea în online în numai două zile, eram totuşi obişnuiţi să lucrăm face-to-face în sistem classroom în proporţie de 70%.

Empatia, înţelegerea, dar mai ales încurajarea şi „extragerea” oamenilor din realitatea nu foarte ofertantă la momentul respectiv, au fost câteva dintre modurile prin care am reuşit să ne apropiem şi să fim mai productivi şi mai concentraţi pe obiectivele comune.

Mai mult decât atât, am convingerea că trebuie să ne concentrăm pe modul în care oamenii lucrează cel mai bine şi să personalizăm acest proces. În acest sens, specialiştii de la McKinsey, în urma unui survey realizat în aprilie, au observat că noile modele remote de vânzare abordate de 60% din companiile participante la studiu s-au dovedit a fi mai eficiente decât canalele tradiţionale.

Prin urmare, încercând să îmi dau seama cam care ar fi cel mai sigur lucru din viitor, am realizat că acesta este însăşi nesiguranţa. Avansul rapid al inteligenţei artificiale şi al inovaţiei tehnologice au comodizat informaţia, iar approach-ul pe care trebuie să îl adoptăm pentru a fi pregătiţi pentru viitor ţine mai mult de o filozofie, un mod de gândire decât un skill. Aptitudinile sunt deja uşor de obţinut, pe măsură ce ne vom da seama că trebuie să fim mult mai uşor adaptabili la necunoscut, la provocările care vor apărea în viitorul apropiat dar şi mai uniţi şi mai empatici, construind încrederea care ne va ajuta să prosperăm.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite