Articol publicitar

Răzvan Crişan, cofondator Kané Group: Proiectul „Masa Bunătăţii“ ne-a confirmat propria viziune, aceea că restaurantele pot fi parte din soluţie, nu doar „victime“

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Răzvan Crişan
Răzvan Crişan

La începutul lunii mai, la două luni de la declararea situaţiei de urgenţă în România, HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, a anunţat lansarea iniţiativei „Masa Bunătăţii“, un proiect pentru care căuta parteneri din rândul companiilor.

Philip Morris România a fost prima companie care s-a alăturat proiectului şi a contribuit la crearea unui lanţ al faptelor bune. Mecanismul din spatele proiectului este simplu, însă obiectivul este unul nobil: „Masa Bunătăţii“ îi aduce la un loc pe cei care au nevoie de fapte bune şi pe cei care pot face aceste fapte bune, cum ar fi companiile care sponsorizează HORA, care la rândul său direcţionează fondurile către restaurante.

Datorită Philip Morris România, care a sponsorizat HORA cu 250.000 de euro, 16 restaurante selectate de organizaţie au pregătit şi livrat 1.250 de mese calde zilnic către cei care aveau mai mare nevoie – personalul medical care luptă cu virusul în spitale şi pe ambulanţe în Bucureşti, Deva, Braşov şi Drobeta-Turnu Severin, dar şi persoanele defavorizate din Sectorul 3. În total, până în 16 iunie, au fost livrate 37.500 de mese calde.

Printre restaurantele partenere s-a numărat şi Kané Group, care a pregătit, alături de celelalte 15 restaurante partenere din proiect, mese calde pentru cei care au resimţit cel mai puternic criza din sănătate.

Pentru că industria HoReCa trece, la rândul său, prin cea mai serioasă criză cu care s-a confruntat acest domeniu în ultimul timp, am vrut să aflăm direct de la co-fondatorul Kané Group, Răzvan Crişan, antreprenor în industria ospitalităţii de peste şase ani, care a fost impactul pandemiei asupra business-ului pe care îl conduce, cum a primit propunerea de a se implica în proiect şi care sunt lucrurile pe care le-a învăţat în acest timp.

Ce înseamnă pentru tine să fii antreprenor în industria HoReCa?

Meseria mea îmi permite să creez experienţe de ospitalitate de foarte bună calitate, experienţe pe care oaspeţii noştri le apreciază şi care îi fac să revină cu plăcere de fiecare dată. Cred că este important, ca antreprenor în această industrie, să fii empatic cu cei din jurul tău, să le intuieşti nevoile, fie că vorbim despre clienţi sau pur şi simplu despre oameni care au nevoie de tine. Este despre a fi prezent în societatea în care trăieşti, de a te racorda la momentele ei sensibile şi de a contribui cât mai mult la bunul ei mers.

Pandemia a venit ca un „duş rece“ pentru industria HoReCa. Cum ai simţit prezenţa acestei schimbări în viaţa ta?

Din păcate, pandemia ne-a oprit foarte brusc întregul proiect pe care îl aveam planificat pentru Kané, însă ne-a şi ajutat să ne reinventăm şi să gândim o soluţie prin care să ajutăm mulţi alţi oameni care aveau nevoie de o masă caldă. În general, crizele de orice fel te determină să te adaptezi creativ dacă îţi doreşti, în continuare, să faci ceea ce îţi place şi la care te pricepi. Pentru noi, acest lucru înseamnă ospitalitate la nivel înalt, dar şi dorinţa de a contribui la un bine mai mare.

Care au fost primele gânduri când ai aflat că restaurantele se închid pe o perioadă nedeterminată şi când s-a întâmplat acest lucru?

Prima reacţie a fost să ne asigurăm că toată lumea este în regulă, din punctul de vedere al sănătăţii, iar apoi ne-am dedicat timp suficient pentru a înţelege cât mai bine ce înseamnă acest virus, cum se transmite, cum putem preveni răspândirea lui. Încă din prima zi a stării de urgenţă, din 16 martie, noi am decis că nu putem sta deoparte şi că, atât timp cât suntem sănătoşi şi capabili de muncă, vom face tot ceea ce putem pentru a contribui acolo unde este cea mai mare nevoie. Tocmai de aceea, am făcut tot posibilul să păstrăm echipa intactă şi să găsim noi modalităţi de a păstra locurile de muncă şi de a ne continua activitatea în noile condiţii.

Ce ai simţit că îţi lipseşte cel mai mult în această perioadă?

Interacţiunea cu oaspeţii din restaurantele, cafenelele noastre. Atunci când activezi într-o industrie în care accentul este pus pe experienţa clientului şi pe feedback-ul lui, ajungi să te hrăneşti cu prezenţa lui, cu energia lui, mai ales că nouă ne place să credem că în jurul nostru s-au format câteva comunităţi foarte frumoase, cu oameni pe care noi îi considerăm mai mult prietenii noştri decât clienţi.  

Ce număr de angajaţi aveţi şi cum au fost ei afectaţi în această perioadă?

Suntem un grup format din 50 de colegi şi, inevitabil, cei mai mulţi dintre ei au fost afectaţi de această pandemie. Până ne-am regândit planurile de adaptare, până ne-am dat seama cum putem lucra în condiţii care să respecte restricţiile, a durat ceva timp, perioadă în care colegii au fost nevoiţi să rămână acasă. Apoi, treptat, majoritatea şi-a reluat lucrul şi astfel am putut să luăm parte la aceste proiecte care pentru noi au însemnat un singur lucru: să facem mai departe ce ştim cel mai bine – să gătim şi să oferim o masă caldă.

Razvan Crisan

Ce înseamnă pentru tine iniţiativa „Masa Bunătăţii“?

Este o iniţiativă mai mult decât binevenită, care a unit industria de ospitalitate şi a reuşit să arate că zona HoReCa e parte din soluţie şi poate contribui cu ceva de valoare la situaţia dramatică prin care trecem. Le mulţumim celor de la HORA pentru includerea noastră pe lista beneficiarilor acestui proiect şi companiilor, precum Philip Morris România, care au considerat că este momentul potrivit să arate solidaritate faţă de cei aflaţi în impas, dar şi celor care s-au alăturat ulterior. Împreună cu ei, am reuşit să punem pe roţi acest proiect şi să ne implicăm într-un fel care ne onorează. În cadrul proiectului, am preparat şi livrat în total 3.815 meniuri, în trei tranşe de câte 3.000, 550, respectiv 265 de meniuri, pe parcursul unei luni.

Câţi oameni au lucrat pentru acest proiect şi care a fost efortul lor, dacă poate fi măsurat?

Am alocat o echipă de 13 oameni, care au lucrat în ture, pentru a limita prezenţa unui număr prea mare de oameni în bucătărie şi în restaurant, diminuând astfel riscul de infectare. Echipa a fost formată din bucătari, livratori, oameni responsabili cu ambalarea şi aprovizionarea, plus câţiva membri din echipa de management. Ne-am asigurat că livrările se fac în cele mai bune condiţii, iar colegii noştri au fost tot timpul echipaţi corespunzător, având în vedere că mergeau în locuri unde riscul de infectare era mai ridicat. De altfel, le sunt recunoscător tuturor membrilor din echipă pentru devotamentul lor, pentru orele petrecute în bucătărie sau pe drum şi pentru că au depăşit teama.

Care a fost primul gând pe care l-ai avut când v-aţi dat seama că puteţi reveni la muncă şi datorită acestui proiect?

Pentru noi a fost o validare şi o confirmare a viziunii noastre, aceea că restaurantele au fost şi sunt parte din soluţie, nu doar „victime“. Ne-am bucurat să reîntregim echipa şi să pornim cuptoarele, trăind acea „nouă normalitate“ despre care vorbim acum cu toţii, cu noi premise şi cu dorinţa de a face lucrurile ca la carte. Răspunsul venit din partea beneficiarilor acestui proiect ne-a încurajat să mergem mai departe şi să ne adaptăm zi de zi vremurilor în care trăim, având însă certitudinea că, încetul cu încetul, lucrurile vor reveni, într-o oarecare măsură, la normal.

Care ar fi principalele lecţii învăţate din toată această experienţă?

În primul rând, am învăţat din nou cât de important este să fii pasionat de meseria ta, dar mai ales, ne-am reamintit că industria noastră este despre a avea grijă de oameni. Ne dorim să continuăm acest proiect atât timp cât va fi nevoie şi să ne adaptăm noilor măsuri impuse de autorităţi. Este important ca fiecare dintre noi să fie responsabil şi să ajute cu ceea ce poate în aşa fel încât să depăşim cu bine această etapă a vieţii noastre.

Cum arată pentru tine noua realitate?

Fundamentele pentru noi sunt aceleaşi: atenţie la detalii, grijă faţă de oaspeţi, produse de calitate, lucruri cu care suntem convinşi că îi vom recâştiga pe oaspeţi foarte repede. Altfel, ne-am adaptat activitatea conform noilor reguli pentru a preveni răspândirea COVID-19, iar o parte dintre restaurantele noastre lucrează doar în regim de delivery. Pentru celelalte, aşteptăm noile decizii ale autorităţilor şi vom lua cele mai potrivite decizii.

Care sunt planurile voastre pentru următoarea perioadă?

Sperăm să putem duce mai departe proiectele în care suntem implicaţi, să ne ţinem aproape comunităţile şi echipa în continuare. Suntem conştienţi că lucrurile se pot schimba de la o zi la alta şi că trebuie să ne adaptăm tot timpul pentru a rămâne aproape de cei de care ne pasă. Am învăţat, însă, că ne putem baza unii pe alţii în orice situaţie, iar acest lucru nu face decât să mă bucure. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite