Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Renunţă sau nu Volkswagen la Turcia pentru noua sa fabrică? România ar fi avut cea mai bună ofertă

4
23 Oct 2019 09:07:15
Autor: Afrodita Cicovschi

Explicaţiile date marţi de Volkswagen privind renunţarea la ideea construirii unei noi fabrici în Turcia a declanşat un nou val de declaraţii din partea oficialilor români.

VW Group a explicat marţi că amânarea deciziei finale în cazul uzinei din Turcia nu înseamnă că se află în căutarea de noi ţări în care să fie construită uzina, potrivit Automotive News.   „Urmărim evoluţia evenimentelor. Planurile pentru Turcia sunt în mod curent în aşteptare. Nu căutăm în mod activ locaţii alternative”, au afirmat reprezentanţii companiei.
 
Ulterior, secretarul de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Paula Pîrvănescu, le-a spus oamenilor de afaceri prezenţi la Forumul Industriei Auto că România a avut cea mai bună ofertă de ţară pentru Volkswagen în competiţia pentru deschiderea unei fabrici, însă decizia s-a luat la alt nivel.
 
"În aceşti peste doi ani de zile de mandat am făcut eforturi spre a aduce şi al treilea mare furnizor de automobile în ţară. În ultima săptămână a tot zburat o informaţie în presă privind venirea companiei Volkswagen în România. N-o să intru în discuţii, pentru că şi în momentul acesta suntem sub confidenţialitatea dosarului, dar vă pot spune că am început discuţiile din luna decembrie a anului trecut şi, în ceea ce priveşte dosarul de ţară, adică oferta noastră pe care le-am făcut-o lor, a fost cea mai bună, dar deciziiile nu se iau la InvestRomania, nu se ia decizia în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, aceste decizii se iau la un alt nivel", a afirmat Paula Pîrvănescu, citată de Agerpres.
 
Secretarul de stat în MMACA a susţinut că România este pregătită să primească un al treilea producător auto.
 
"În ceea ce priveşte zona de automotive, la noi în regiune chiar suntem un real hub din acest punct de vedere. Avem peste 600 de supplieri şi în România doar în zona de automotive, avem doi mari producători de automobile la noi în ţară, Ford şi Renault. (...) În ceea ce priveşte zona de disparităţi regionale sau de lipsă a infrastructurii, atât Renault, cât şi Ford, nu sunt în Transilvania, nu sunt în zona de vest a ţării, funcţionează aproape foarte bine în Craiova, aproape foarte bine în Argeş. Lipseşte, într-adevăr, această infrastructură rutieră, după cum lipseşte şi infrastructura căilor ferate din România la un nivel pentru a ne bucura de timpul câştigat. Consider că România este pregătită pentru al treilea producător de vehicule", a declarat Paula Pîrvănescu.
 
Ea a transmis liderilor industriei auto din România că aceasta este una din cele mai bune ţări din UE pentru relocarea afacerilor.
 
"România este una dintre cele mai bune ţări la nivelul Uniunii Europene în ceea ce priveşte relocarea business-ului - şi există studii pe zona aceasta, există date publice - din punct de vedere al fiscalităţii, al cadrului fiscal, România ocupă locul doi la nivelul Uniunii Europene", a arătat secretarul de stat în MMACA.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Andrei Adrian
23.10.2019, 10:06:29

Sa spui ca "Romania este una dintre cele mai bune tari (blabla) dpdv al fiscalitatii (blabla)" mi se pare o obraznicie. Toata lumea se plange de politica fiscala incoerenta si impredictibila, de coruptia endemica ce afecteaza mediul de afaceri, de absenta masurilor serioase pentru imbunatatirea infrastructurii. Sa vii sa bati campii cu un asemenea tupeu inseamna sa fii sora Vioricai Dancila, sau pusa in post de ea si de partidul ei.

Badea Scârţan !
23.10.2019, 11:15:01

Dragule, pentru genul asta de investitori conteaza enorm cota de impozitare, stabilitatea social-economica si politica, valoarea terenului, facilitatile de instalare(infrastructura utilitara:apa, gaz, canal, mediu), accesibilitatea la o forta de munca calificata si cu o traditie industriala importanta, discretie si seriozitate din partea partenerilor locali.Nivelul de tva-ului nu ii prea intereseaza caci exportul e de fapt principalul obiectiv. Dar revenind in lumea reala povestea asta cu relocarea investitiei Wolksvagen, in mod precis, e de fapt un nou mijloc de presiune asupra lui Erdogan, sa se mai cuminteasca. Caci iar a inceput cu prostiile lui, ca cica, sa-i ia Merkel pe toti refugiatii din Turcia, ca el nu mai are ce face cu ei...

+1 (1 vot)
foarte atent
23.10.2019, 10:35:58

interesant ar fi sa ne spuna de unde stie ca Romania a avut cea mai buna oferta...a spionat ofertele concurentilor?! mai sa fie, cand vorbeste gura fara tine !!

A4___ A4___
23.10.2019, 13:25:23

Ii ashteptam cu bratele deschise in Baja ceva mai incolo de Szeged.................maka terminam si noi M9 Szeged -Baja Szekszárd:)))))))) si sîrbii pot vini la lucru acolo aradenii eventual daca li se merita s abata atata drum........si asa va trece calea ferata a secolului prin zona RO RO e ca si facut...................haida Woltzane vino incet la "matca" in Ungaria .

-1 (1 vot)