articolul anterior articolul urmator

România, groapa de gunoi auto a Europei

4
21 Mar 2019 12:07:18
Paul Stan

4 Comentarii

Stancu Dan
22.03.2019, 10:59:32

Ehe, daca pe Deutschland i-ar preocupa CU ADEVARAT mediu' si poluarea atuncci statu' german ar interzice orice fel de comericalizare a unui autovehicul inmatriculat in Germania ce nu respecta normele x,y,z. Da' statu' german, intre doua urlete despre "politica jeniala de reducere a poluarii" se face ca nu vede atunci cand samsarii de masini vin sa-i scape de probleme si sa pompeze implicit un ban in buzunaru' german. Regret s-o spun da' in problema polularii vinovat nu e Gigel jmekerie (pe care-l doare-n chur de calitatea masinii atat timp cat are cui s-o vanda). Vinovat nu e nici Fanel ce vrea sa-si cumpere o rabla ieftina. Vinovat e ala care urla din toti rarunchii despre politica europeana de mediu. Adica statu' german. Si carnatii de la Bruxelles, care in numele "libertatii comertului" au descoperit ca noxele alea superpericuloase in nici un caz nu vor intra in atmosfera germana daca masinile-s vandute-n est. Fiindca noxa e civilizata si se opreste la frontiera, nu-i asa ? Lol. Mi-e mila de Europa.

................
22.03.2019, 18:54:24

Copy-paste: „Pe lângă nerespectarea regulilor de circulaţie şi a gropilor din carosabil, starea tehnică a acestor autovehicule constituie principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere şi a victimelor umane aferente.” Lăsînd deoparte limba alandala, ai dreptate: gropile trebuie respectate!

+1 (1 vot)
asamura tanabe
25.03.2019, 02:18:31

@ Paul Stan "Şi, nu în ultimul rând, comercializarea rablelor este nocivă pentru mediu!"... Si fabricarea de autoturisme noi e mai nociva pentru mediu. Nu am timp acum sa va transmit date despre cat se polueaza pentru a fabrica un autoturism nou, cu mult mai mult decat se obtine reducerea de puluare prin eliminarea din circulatie a unuia vechi. Adica: poluare pt a face un auto niu + poluare mai mica in utilizarea unui auto nou > decat poluarea generata de utilizarea unui auto vechi. In fapt, e logic, pe orizontala se polueaza, trebuie mai mult minereu de fier, pt a face otel, cand faci tabla de otel se polueaza, cand produci alte componente la fel. Atat timp cat un produs mai poate fi folosit, a-l arunca reprezinta cea mai mare poluare, insa economistii nu inteleg asta, ei sunt setati doar "sa creasca consumul, vanzarea", si utilizeaza pt chestia asta si un ambalaj ecologic, chestia cu poluarea. Sa nu uitam un lucru: multi nu au bani in tara asta de masini noi si, cum bine ati subliniat, nici statul nu prea ii ajuta suficient; atunci au doua variante: sa mearga in continuare cu Dacii vechi, Trabanturi, ce o mai avea fiecare prin curte sau sa le inlocuiasca cu ceva mai bun, fie si la mana a doua. Chiar acum vreo ora citeam de faptul ca celebrele masini Logan, Duster, Sandero sunt praf dupa trei ani, detinand topul la defectiuni, intr-un studiu facut de ADAC. Si atunci, logica zice: decat sa intru in datorii si sa iau o masina noua cu 7-8000, 10000 de euro, mai bine iei una de vreo 2000, fara rate, fara CASCO obligatoriu, fara alte costuri care sa le faca burtile mari lu"" nea Tiriac, Tariceanu si alti importatori (la Tiriac te poti duce sa faci si credit si sa te si asiguri, deci te multe de 3x )) ). Suntem, multi, prea saraci pentru masini noi, multi romani, daca ar avea 10000- 15000 de euro, i-ar investi in altceva, nu in masina, care se devalorizeaza imediat. pe de alta parte, e si imoral ca statul sa dea bani unora sa isi ia masina noua: masini noi nu isi iau saracii, ci oameni care fac parte macar din clasa de mijloc. Si atunci, daca statul stimuleaza cu bani cumpararea unei masini noi, inseamna ca il stimuleaza pe ala care are ceva bani, asta cu banii incasati de la toti contribuabilii, deci si de la cei mai saraci, ceea ce nu e normal. Chestia asta cu prograamul RABLA e facuta sa faca bani importatorii de autoturisme si producatorii, restul cu chestii cu poluare etc e doar un bla-bla-bla...

imsi imsi
27.03.2019, 23:28:43

1500 euro pt rabla nu i putin. In belgia si germania se da cam tot atit si uneori chiar mai putin. Sigur daca te duci la un garaj poti lua mai mult dar nu pt o masina cu 8 ani vechime. Asa ca remarca asta din articol ii rau voitoare. Aluzia la constatarile ADAC nu trebuie luate in serios fiindca daca la noi a fi patriot inseamna sa ti injuri patria la nemti ii taman pe dos. Lozinca lor a fost si este Deutschland uber all adica tot cei nemtesc ii mai bun iar daca cineva le prejudiciaza iinteresele atunci trebuie eliminat. Ca urmare tot felul de aprecieri. Citez Logan MCV : are acces usor gratie usilor bine proportionate dar in spatii de parcare inguste poti lovi masina de linga tine; sau potiera din spate permite doar persoanelor de pina la 185 cm inaltime sa acceseze portbagajul fara sa se aplece. Nu spun nimic insa ca daca potiera s ar deschide la 250 cm atunci ai avea nevoie de scara sa o inchizi. Toti garajistii au pareri excelente despre Dacii ca fiabilitate si costuri de intretinere. Sigur nu i o masina de lux cu finisaje extraordinare dar are anduranta buna, pret accesibil tuturor, clasa euro de top si intretinere convenabila. Cu o Dacie noua mergi linistit 6-7 ani pina la prima reparatie cu un BMV mina a 2 a dupa 1000 km pe drumurile noastre cam te ustura orice piesa. Cum drac se face ca noi suntem mai destepti ca toti ? In Belgia impozitul pe masina scade pe masura ce vechimea creste dar creste pe masura ce capacitatea creste. In plus ii aproape zero pt utilitare. Nimeni nu se uita la nivelul de euro. La noi taxa de mediu crestea pe masura ce masina era mai veche (Euro mai mic) iar ai cu motoare mari erau favorizati. Cind media Euro era la noi 3-4 pt asta plateai cea mai mare taxa de mediu. In Belgia prima inspectie pt o masina noua ii la 4 ani dupa care la 1 an. La noi tot din 2 in 2 ani.