Românul care a avut curaj să deschidă o firmă în 1991 şi acum are client Parlamentul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Romeo Ioan FOTO wall-street
Romeo Ioan FOTO wall-street

Romeo Ioan este unul dintre acei antreprenori români care a avut curajul, la începutul anilor ’90, sa îşi deschidă o firma. A durat câteva luni de birocraţie, multe hârtii, dar, după mai bine de 20 de ani, nu regretă absolut deloc.

Ioan a început afacerea de souţii reprografice (echipamente şi soluţii de tipărire/imprimare/scanare) în 1991, la 35 de ani, fiind practic unul dintre puţinii români care au îndrâznit să intre pe terenul necunoscut al companiilor private, după zeci de ani în care România nu a avut această posibilitate. 

În 1991, alături de un coleg din tinereţe cu care se cunoştea la acea vreme de peste 10 ani, Paul Păcuraru, (fost Ministru al Muncii – n.r.), a decis să intre în business. În acea vreme, Romeo Ioan era Maestru la Şah şi terminase Construcţii Navale, la Galaţi. “A fost o mare provocare, nu ştiam ce este acela ordin de plată, nu ştiam nimic, nu aveam furnizori, clienţi, relaţii, nimic. Simţeam că pot face ceva pe cont propriu şi am intrat în zona aceasta de business care a pornit de la o chestiune mică – multiplicam formulare pentru întreprinderi, în Galaţi”, povesteşte el.

La început, Eurocom a avut susţinerea unei companii franţuzeşti care a ieşit din acţionariat în urmă cu doi ani, în 2012. “Galaţi este înfrăţit cu o localitate de lângă oraşul Bordeaux şi ne-am întâlnit cu foştii noştri parteneri cu ocazia unei vizite a lor la Galaţi. Aveau un business similar în zona soluţiilor reprografice şi, contra know-how-ului şi a unor echipamente second-hand, le-am oferit jumătate din business”.

Află pe wall-street.ro povestea din spatele business-ului Eurocom, condimentată cu povestiri amar-plăcute de după căderea comunismului

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite