Shaormizarea României: reţeta câştigătoare a afacerilor fast-food are ingrediente orientale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fast-food-ul a acaparat aproape 50% din piaţa locală a restaurantelor. Tentaţi mai ales de aromele orientale, românii au făcut repede o pasiune de zeci de milioane de euro pentru „şaorma cu de toate”, scrie Adevărul Financiar.

Pe o piaţă a restaurantelor estimată la 1,4-1,5 miliarde de euro anual, zona segmentul fast-food aduce peste 600 de milioane de euro din vânzări, estimează specialiştii din domeniul HoRe Ca. O adevărată industrie care s-a dezvoltat constant în ultimii 25 de ani, chiar dacă a început cu tonete de kebab deschise de mici investitori turci şi a continuat cu branduri mari ca McDonald’s, KFC, Pizza Hut, intrate pe piaţă la jumătatea anilor `90.

Succesul business-ului fast-food nu este dat doar de trendul marilor companii internaţionale din domeniu, ci şi de lanţurile şi micile companii româneşti, care deţin peste 35% din segment, adică o piaţă de peste 200 de milioane de euro. O piaţă din care, spun specialiştii, chioşcurile de colţul străzii şi patiseriile şi covrigăriile reprezintă 10%.

Citiţi mai multe pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite