Shaormizarea României: reţeta câştigătoare a afacerilor fast-food are ingrediente orientale
0Fast-food-ul a acaparat aproape 50% din piaţa locală a restaurantelor. Tentaţi mai ales de aromele orientale, românii au făcut repede o pasiune de zeci de milioane de euro pentru „şaorma cu de toate”, scrie Adevărul Financiar.
Pe o piaţă a restaurantelor estimată la 1,4-1,5 miliarde de euro anual, zona segmentul fast-food aduce peste 600 de milioane de euro din vânzări, estimează specialiştii din domeniul HoRe Ca. O adevărată industrie care s-a dezvoltat constant în ultimii 25 de ani, chiar dacă a început cu tonete de kebab deschise de mici investitori turci şi a continuat cu branduri mari ca McDonald’s, KFC, Pizza Hut, intrate pe piaţă la jumătatea anilor `90.
Succesul business-ului fast-food nu este dat doar de trendul marilor companii internaţionale din domeniu, ci şi de lanţurile şi micile companii româneşti, care deţin peste 35% din segment, adică o piaţă de peste 200 de milioane de euro. O piaţă din care, spun specialiştii, chioşcurile de colţul străzii şi patiseriile şi covrigăriile reprezintă 10%.
Citiţi mai multe pe Adevărul Financiar