Statul preia din nou controlul asupra Şantierului Naval Mangalia. Asocierea cu Damen a fost aprobată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Ministerului Economiei şi cei ai grupului olandez Damen Shipyards au aprobat asocierea care îi va permite statului român să preia din nou controlul asupra Şantierului Naval Mangalia.

În Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor societăţii Şantierul Naval 2 Mai SA Mangalia, acţionarii au votat pentru aprobarea asocierii dintre societatea Şantierul Naval 2 Mai Mangalia şi Societatea BV Holding Maatschappij Damen. „Semnarea tranzacţiei, cu referire inclusiv la clauzele acesteia, se va realiza cu respectarea în tot a dispoziţiilor legale incidente şi fără prejudicierea Societăţii Şantierul Naval 2 Mai SA şi a acţionarilor acesteia în legătură cu tranzacţia. Verificarea condiţiilor sus indicate intră în aria de responsabilitate a conducerii executive şi administrative a societăţii, care va informa acţionarii despre aceasta, înainte de semnare”, se arată în Hotărârea Adunării Generale Extraordinare a Asociaţiilor din data de 22 iunie.

Asocierea aprobată îi va permite statului român să redevină acţionar majoritar al şantierului naval Daewoo Heavy Industries din Mangalia, cu 51% din capital.

„În cursul acestei săptămâni, ministrul Economiei, Dănuţ Andruşcă, a semnat raportul final de negociere dintre partea română şi reprezentanţii companiei olandeze Damen referitor la contractul de transfer de acţiuni şi vânzare de creanţe şi la contractul de asociere care reglementează condiţiile în care se va organiza şi va funcţiona Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries Mangalia (care urmează să-şi schimbe denumirea după implementarea documentelor tranzacţiei). Ministrul Dănuţ Andruşcă a informat Guvernul României referitor la finalizarea negocierilor”, arăta Ministerul Economiei într-un comunicat din data de 21 iunie.

Anterior, în data de 20 iunie, peste 600 de angajaţi ai Şantierului Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries au protestat, fiind nemulţumiţi de salariile scăzute, menţinute la acelaşi nivel de trei ani, dar şi de starea de ambiguitate de la nivelul companiei.

„Aprobarea de către societatea Şantierul Naval 2 Mai SA a termenilor şi condiţiilor asocierii cu Damen reprezintă intrarea în linie dreaptă a acestei tranzacţii. Atât eu, cât şi reprezentanţii Ministerului Economiei, am purtat numeroase şi îndelungate discuţii cu partenerii olandezi pentru a ne asigura de trei lucruri importante. În primul rând, că statul român nu va ajunge niciodată să-şi diminueze participaţia majoritară la Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries Mangalia. În al doilea rând, că forţa de muncă calificată nu va fi supusă restructurărilor. În al treilea rând, că, învăţând din greşelile trecutului, noua asociere româno-olandeză este aşezată pe baze solide şi sustenabile”, a declarat ministrul Andruşcă.

În luna ianuarie, Guvernul a decis că statul român vrea să-şi exercite dreptul de preempţiune asupra pachetului de acţiuni de 51% de la şantierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor să-l vândă.

În martie, Ministerul Economiei a anunţat că a ajuns la un acord cu olandezii de la Damen, care prevedea că statul român va redeveni acţionar majoritar al Daewoo Mangalia Heavy Industries, prin firma Şantierul Naval 2 Mai SA, cu 51% din capital, iar Damen Shipyards va deţine restul de 49% din acţiuni. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite