STUDIU Creatorii de conţinut digital sunt principalii factori care influenţează decizia de cumpărare a românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru membrii generaţiei Z (tinerii sub 24 de ani), celebrităţile nu sunt stelele de cinema sau de televiziune, ci oamenii reali, la fel ca ei, cu o prezenţă puternică pe platformele pe care ei le vizitează, arată studiul calitativ realizat de compania „Exact Cercetare şi Consultanţă“.

„Adolescenţii de astăzi sunt principalii influenţatori atunci când vine vorba de deciziile pe care părinţii lor le iau“, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Adulţii se bazează pe opiniile tinerilor

„De la tehnologiile pe care le adoptă, produsele alimentare achiziţionate şi până la băncile la care apelează ori maşinile pe care le conduc, adulţii se bazează pe opiniile tinerilor atunci când vine vorba de cumpărături“, arată autorii studiului.

Încrucişând  sursele în scopul de a găsi informaţii şi opinii atât pozitive, cât şi negative în legătură cu lucrurile care îi interesează, „tinerii sunt capabili să le împărtăşeasca părinţilor opinii susţinute de argumente solide şi documentate“, adaugă Lăcrămioara Loghin.

Atenţie la ce se postează pe bloguri

Existenţa actuală fiind definită de MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Youtube, WhatsApp, Android, tinerii nu sunt doar influenţatorii părinţilor lor, ei devin influenţatorii propriei generaţii, prin intermediul user generated content (recomandări, review-uri, comentarii, storytelling) via bloguri, vloguri, forumuri de discuţii, postări, chat-uri, tweet-uri, imagini, fişiere video şi audio.

Aceşti influenceri reprezintă noii ambasadori de brand.

„De exemplu, o vedetă YouTube este în zilele noastre mult mai credibilă decât o celebritate. Iar acest lucru indică schimbări majore în zona de influencer marketing, cel mai adesea orientată până în prezent spre celebrity endorsement. Astăzi însă, focusul este asupra acestor digital content creators“, afirmă Lăcrămioara Loghin.

Personalizarea produselor nu mai e la modă

Este, de asemenea, important de ştiut - potrivit realizatorilor studiului - că în prezent consumatorii nu mai sunt atraşi de campaniile ce le oferă „şansa“ de a-şi personaliza produsele, ei vor „să definească branduri“ şi „să facă parte din ADN-ul lor“.

Studiul calitativ a fost realizat de „Exact Cercetare şi Consultanţă“ prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani.

Focus Grupurile au avut loc în Bucureşti, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.

Specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing, „Exact Cercetare şi Consultanţă“ oferă o gamă completă de metode, tehnici şi instrumente de cercetare pentru studii cantitative şi calitative.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite