Tarom introduce noi zboruri interne, în ciuda concedierilor abia anunţate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Compania aeriană Tarom a anunţat că introduce noi zboruri interne, la numai o zi după ce publicase planul de redresare care cuprinde concedieri colective.

„Dragi pasageri, vă anunţăm că am suplimentat majoritatea zborurilor interne, adăugând noi frecvenţe către/dinspre #Cluj-Napoca, #Timişoara, #Iaşi, #Suceava şi #Oradea. 

Mai mult, am introdus încă două zboruri noi şi pe relaţia Bucureşti - #Chişinău - Bucureşti.

Astfel, zborurile noi sunt următoarele:

- în fiecare zi de luni, OTP->CLJ 12:40-13:50 / CLJ->OTP 14:15-15:25

- în fiecare zi de miercuri şi joi, OTP->TSR 12:30-13:50 / TSR->OTP 14:15-15:30

- în fiecare zi de joi şi vineri, OTP->IAS 12:20-13:25 / IAS->OTP 13:50-15:00

- în fiecare zi de joi şi vineri, OTP->SCV 18:15-19:25 / SCV->OTP 19:50-21:05

- în fiecare zi de sâmbătă şi duminică, OTP->SCV 21:45-22:55 / SCV->OTP 05:20-06:40

- în fiecare zi de luni, vineri, sâmbătă şi duminică, OTP->OMR 21:25 / OMR->OTP 05:20-06:45

- în fiecare zi de vineri şi sâmbătă, OTP->KIV 21:55-23:05 / KIV->OTP 05:25-06:40.

Biletele de avion pot fi achiziţionate de pe site-ul TAROM - https://www.tarom.ro/. În preţul biletului, beneficiaţi de următoarele servicii:

- transport gratuit al bagajului de cală în limita maximă de 𝟐𝟑 𝐤𝐠 (1 bagaj pentru Clasa Economy; 3 bagaje pentru Clasa Business) + 𝟏𝟎 𝐤𝐠 bagaj de mână. Detalii https://www.tarom.ro/informatii-pasageri/bagaje

- 𝐜𝐡𝐞𝐜𝐤-𝐢𝐧 𝐠𝐫𝐚𝐭𝐮𝐢𝐭 în aeroport, online şi pe mobil. Află mai multe detalii legate de online check-in https://www.tarom.ro/check-in/aeroporturi

De asemenea, înainte de efectuarea zborului vă rugăm să respectaţi condiţiile speciale de călătorie, pe care le găsiţi aici: https://www.tarom.ro/masuri-de-calatorie”, a informat Tarom.

Compania a demarat concedierile colective

Cu numai o zi înainte, compania anunţa că cadrul măsurii de restructurare a personalului a fost elaborată şi aprobată o nouă organigramă care corespunde volumului de activitate curent şi estimat pentru anii următori, fiind concepută pentru a reduce costurile şi a asigura o distribuire eficientă a activităţilor la nivelul companiei. Această măsură afectează un număr de 241 de posturi din structura curentă.

Astfel, este necesară iniţierea măsurii privind concedierea colectivă, cu respectarea procedurilor legale, în perioada imediat următoare fiind planificate consultări cu partenerii sociali. Angajaţii vizaţi de concedierea colectivă vor fi departajaţi pe baza unor criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicaţi, evaluările acestora fiind organizate cu furnizori externi.

În egală măsură, TAROM va derula toate demersurile prevăzute de reglementările în vigoare pentru a minimiza impactul programului de concediere colectivă, urmând a fi demarat un nou program de plecări voluntare. De asemenea, pentru ocuparea posturilor vacante disponibile vor avea loc concursuri interne, care vor fi anunţate tuturor celor interesaţi, conform procedurilor aplicabile.

Reamintim că măsura de restructurare a personalului face parte dintr-un plan complexâ de măsuri definite cu scopul de a redresa compania. Acest plan a fost notificat, pe 28 mai 2021, către Comisia Europeană în vederea obţinerii unui ajutor de stat pentru restructurare.

Competiţia comercială acerbă în domeniul aviatic ne impune menţinerea unui standard ridicat al siguranţei şi serviciilor pe care le oferim pasagerilor. În acest sens, TAROM le mulţumeşte tuturor angajaţilor săi, apreciind profesionalismul şi dăruirea de care aceştia au dat dovadă, mai ales în ultima perioadă, o perioada care s-a dovedit a fi extrem de dificila pentru întreaga industrie aviatică globală. 

În luna februarie a.c., planul de restructurare al Tarom, trimis Comisiei Europene ulterior primirii ajutorului de salvare, prevedea disponibilizarea a 700 intre cei aproape 1.500 de angajaţi, închiderea a 11 agenţii externe, restructurarea urmând să se deruleze în următorii doi ani.

În urma ajutorului de salvare primit din partea Comisiei Europene, TAROM a pus în mişcare planul de restructurare. Aproximativ 700 de angajaţi vor fi daţi afară, iar cheltuielile se vor reduce în aproape toate domeniile.

TAROM şi-a propus să restructureze un număr de aproximativ 700 salariaţi, prin cele două măsuri/etape (plecări voluntare şi procesul de restructurare personal), după cum au anunţat reporterii Ştirile Pro Tv.

Principalele informaţii cuprinse în planul de restructurare:

● se estimează că restructurarea de personal se va termina la sfârşitul verii anului 2021.

Angajaţi

– în luna februarie 2021 – 1.492 salariaţi

– în luna iunie 2020 – 1.753 angajaţi

– anul 2000 – aproape 2.900 angajaţi

– anul 2009 – 2.517 angajaţi

La începutul lunii iunie 2020 în TAROM erau 192 posturi de conducere la un total de 1.753 de angajaţi, rezultând astfel o medie de 1 şef la 9 angajaţi (informaţie transmisă în spaţiul public în anul 2020). La ora actuală, în organigrama companiei se regăsesc 130 de posturi de conducere ocupate, la un total de 1.492 angajaţi (1 şef la 11,5 angajaţi).

Totodată, prin “redesenarea” organigramei estimăm că vom ajunge la un număr de maximum 50 funcţii de conducere, target-ul final fiind ca media să fie aceea de 1 şef la 16-20 angajaţi, practică des întâlnită într-o companie competitivă similară.

Programul de plecări voluntare

● a fost iniţiat un program ce viza plecările voluntare, fiind depuse 198 de solicitări privind încetarea voluntară a raporturilor de muncă (14 solicitări au fost anulate). La ora actuală 131 de angajaţi au încetat deja raporturile de muncă, 53 de solicitări fiind în curs de procesare. Totalul angajaţilor TAROM ce vor pleca voluntar: 184.

Rambursări/restituiri pasageri

– total sume restante 2020: 16 milioane Euro

– sume achitate până la finalul anului 2020: 12,6 milioane Euro

– total sume în curs de procesare: 3,4 milioane Euro

Alte măsuri pentru reducerea cheltuielilor:

● s-a renunţat la o parte semnificativă din spaţiile închiriate de la CNAB – Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, relocând personalul TAROM ce-şi desfăşura activitatea în aeroport către clădirea aflată în proprietatea TAROM. A rezultat o reducere a cheltuielilor în cuantum de 440.000 Euro/an;

● s-a iniţiat procesul privind restructurarea personalului agenţiilor externe, precum şi închiderea agenţiilor neperformante situate în Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria. Procesul se va finaliza în luna mai 2021. Serviciile oferite de agenţiile respective vor fi preluate de către structurile interne TAROM şi în on-line.

În timp ce canalul indirect (BSP şi GSA) a rămas relativ constant, vânzările de pe site-ul Tarom au contrabalansat scăderea vânzărilor prin intermediul agenţiilor interne ajungând la aproape 19% şi se aşteaptă să crească în continuare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite