Tot mai multe firme româneşti intră în insolvenţă. Care este planul unei antreprenoare pentru combaterea acestui fenomen îngrijorător

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul firmelor care au intrat în insolvenţă este într-o continuă creştere de la an la an, datele făcute publice de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului arată că în primele 10 luni ale anului 2017, societăţile comericale sau PFA-urile intrate in insolvenţă au fost cu 8,85% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului 2016.

Mai mult decât atât, după o analiză a mediului de afaceri pe care a realizat-o Elite Business Women de-a lungul mai multor conferinţe de business organizate în România, se constată o creştere îngrijorătoare a Start-Up-urilor care intră în insolvenţă sau în faliment în primii 3-5 ani de activitate. În acelaşi timp, se observă că firmele înfiinţate de femei prezintă un risc mai mare decât cele înfiinţate de bărbaţi.

În acest context, fondatoarea celei mai mari companii din România dedicate antreprenoriatului feminin, Bianca Tudor, le propune firmelor să găsească o strategie antreprenorială coerentă care să le scoată pe cele neperformante din zona de risc.

„Cea mai mare problemă cu care se confruntă majoritatea companiilor aflate la un pas de insolvenţă este lipsa expertizei manageriale, a unui plan de business coerent, a unei strategii de promovare, care să includă cerinţele şi nevoile pieţei, identificarea şi segmentarea publicului-ţintă în funcţie de anumiţi parametri de marketing, utilizarea corectă a canalelor de comunicare în masă, în special în comunicarea online – Facebook şi Google, gestionarea eficientă a bugetului administrativ şi de promovare şi nu în ultimul rând relaţionarea cu alte firme cu scopul de a crea parteneriate solide”, declară Bianca Tudor, fondatoarea Elite Business Women – cea mai mare companie de antreprenoriat feminin din România.

Planul din 6 paşi pentru un antreprenor aflat la început de drum                                             

1.    Testează ideea ta de business. „Oricât de mult îţi place ideea ta de business şi oricât de mult ai muncit la ea, utilizatorul final este clientul, iar acesta se măsoară în nevoi şi cum răspunde produsul sau serviciul tău la acestea. Dacă vrei să îţi deschizi o ceainărie, de exemplu, mergi la colţ de stradă şi încearcă să vinzi ceaiul tău. Cât ai cere, dar mai ales cât ţi se oferă? Cere feedback, vezi părerea consumatorului şi reconsideră produsul sau serviciul tău în funcţie de acestea. Un produs sau serviciu, pâna la urma este un mecanism viu care trebuie reinventat, adaptat continuu”, explică antreprenorul Bianca Tudor.

2.    Acum că ai ales să fii antreprenor, asumă-ţi noua direcţie! „Trebuie să fii conştient că antreprenoriatul este abilitatea ta de a răspunde la provocări în fiecare zi, de a găsi soluţii în mod constant, de a fi creativ şi de a-ţi păstra entuziasmul. Crede în tine, viziunea ta trebuie sa fie crezul tău! Tratează-te cu respect în relaţia cu orice client, furnizor, partener şi nu te vinde ieftin! Da, totul este o negociere şi trebuie să fii pregătit pentru asta”, declară Bianca Tudor, fondatorul Elite Business Women.

3.    Creează un business plan şi ia în serios partea de cheltuieli de început. „Am început afacerea fără să ma gândesc foarte serios la cheltuieli: înfiinţare firmă, contabilitate, poate chirie sediu, website, campanii de promovare. Aaa da şi planul B, căci dacă nu faci bani în primele luni, uneori primul an, va trebui să «creditezi» firma, să munceşti din greu la strategia de vânzare şi să încerci să «finalizezi tranzacţii şi să semnezi contracte». Îţi aminteşti de păstrarea entuziasmului şi a crezului=vizunii tale? Aici intervine partea de încredere în tine, adaptare şi solutii. Recomand să ai un plan B pentru venituri, atunci când dai drumul la un business”, menţionează specialistul.

4.    Formează-ti o echipă cu care sa construieşti business-ul tău. „Nu despre angajaţi este vorba, ci despre colaboratori, oameni „project-based” care să te ajute să creşti business-ul tău. Oricât de imposibil poate părea, nu poţi face totul singur! Găseşte colaboratori, oameni care să creadă în viziunea ta, să se regasească în misiunea ta. Nu coborî standardele şi nu face compromisuri - prieteni, rude -, există profesionişti şi ai nevoie de ei. Cartea ta de viziţă sunt angajaţii şi colaboratorii tăi, termenele respectate şi lucrul bine făcut, de aici poţi creşte organic”, consideră specialistul în educaţie antreprenorială Bianca Tudor.

5.    Arena leilor sau competiţia. „Sper că nu ai uitat de competiţie. Poate fi clişeu însă trebuie şa fii mereu cu un pas înainte, sa aduci  mereu ceva nou sau să ai o idee genială care nu poate fi copiată. Oamenii vor replica sau cel puţin vor încerca să copieze ideea ta, conceptul tău şi trebuie şă fii pregătit, să ai acel element de unicitate care să facă clienţii să revină”, explică Bianca Tudor.

6.    Business-ul înseamnă bani. „O lecţie nu tocmai uşoară pentru femei. Femeile ţin la latura umană în business, femeile sunt voluntare şi muncesc mult fără să puna accent pe bani. Trebuie să ştii să monetizezi efortul tău, să emiţi facturi pentru activitatea ta şi să fii platită! La final de zi, business-ul se traduce în numărul de facturi emise şi bani în cont. Obişnuiam să empatizez cu obiecţiile clienţilor mei: nu am bani, nu am timp, este prea scump. În realitate, ceea ce oferi este de valoare şi dacă îţi cunoşti valoarea, vei ştii sa rezolvi obiecţiile de mai sus: Prea scump în comparaţie cu ce?”, declară fondatorul Elite Business Women.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite