Turiştii străini care au vizitat România au cheltuit un miliard de euro anul trecut. Cei mai mulţi bani i-au dat pe cazare, închirieri de maşini şi cazinouri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei 1,71 milioane de turiştri străini care au vizitat anul trecut România, majoritatea au venit în interes de afaceri şi au cheltuit 4,79 miliarde de lei (1,08 miliarde de euro), cea mai mare pondere fiind deţinută de sumele alocate pentru cazare, potrivit datelor anunţate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

"Principalul motiv al sejurului petrecut de turiştii nerezidenţi în România l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (58% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 66,4% din total.
Cel de-al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenţi în România l-au reprezentat călătoriile în scop particular (42,0% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 33,6% din total.
Călătoriile în scop particuar includ călatoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit, alte activităţi
", arată INS, într-un comunicat.

Suvenirurile nu-i prea interesează

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (55,1%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (84,1%).

Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 15,6% iar cele pentru cumpărături au reprezentat 8,7%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 41,3% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuielile pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri (34,3%).

Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 60,8% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 56% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Preferă închirierea de maşini şi jocurile mecanice

Ca şi în cazul călătoriilor pentru afaceri, cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor efectuate de turiştii nerezidenţi sosiţi în România în scop particular o reprezintă cheltuielile pentru cazare (44,4%) din care cazarea cu mic dejun inclus deţine ponderea principală (76,1%).

Cheltuielile efectuate în baruri şi restaurante au avut o pondere de 13,7%, iar cheltuielile pentru cumpărături au reprezentat 14,2% din totalul cheltuielilor turiştilor nerezidenţi sosiţi în România în interes personal.

Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 45,3% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 74,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Trei din patru au venit cu avionul

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 38,4% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 34,3% şi-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (74,4% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au fost utilizate de 12,5% din numărul total de turişti, urmate de autocare şi autobuze cu 9,2%, alte mijloace ( tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 3,9%.

Top 3: nemţi, italieni şi francezi

Din totalul turiştilor străini, cei mai mulţi au provenit din Germania (228.590), Italia (181.900) şi Franţa (118.650).

Datele Eurostat - biroul de statistică al Comisiei Europene - arată că, deşi numărul de nopţi petrecute de turiştii străini în structurile de cazare din România a crescut anul trecut cu 5,1%, turismul românesc este în continuare cu mult în urma statelor vecine, mai puţin de una din cinci înnoptări revenind vizitatorilor din afara ţării.

Turiştii străini au petrecut anul trecut în România 3,5 milioane de nopţi - printre cele mai scăzute niveluri din UE şi, atenţie, de peste patru ori sub rezultatele Ungariei sau Bulgariei.

Mai puteţi citi:

Cât îi costă pe craioveni să petreacă sărbătorile în Dubai sau Thailanda. Pachetele de revelion, preferate de olteni

Reprezentanţii agenţiilor de turism din Craiova susţin că anul acesta pachetele de revelion s-au vândut foarte bine. Au crescut cererile pentru destinaţiile exotice, precum Thailanda, Dubai şi Republica Dominicană.

Biserica Ortodoxă, deranjată de concurenţa laică din turismul de pelerinaj. Cum răspunde agenţia Paralela 45 la acuzaţiile BOR

Pachete turistice în Israel ale Paralela 45 sunt cu 23% mai scumpe decât pelerinajele organizate în Israel de Basilica Travel, agenţia Bisericii, se arată într-un comunicat al Patriarhiei transmis după ce Alin Burcea i-a acuzat pe preoţi că organizează excursii mai scumpe decât agenţiile.

BOR se dezice de firmele de turism care nu au binecuvântarea bisericii. ANAT: Comunicatul Patriarhiei păcătuieşte prin două lucruri

Patrhiarhia Română a trimis un comunicat de presă prin care atrage atenţia credincioşilor că BOR se dezice de agenţiile de turism care nu au binecuvântarea bisericii. În replică, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism spun că serviciul religios nu trebuie să se suprapună cu cel comercial.

Excursii şcolare, doar cu ghizi şi doar prin agenţiile de turism

Din 6 iunie, toate drumeţiile şi călătoriile elevilor (prin ţară şi în afară) trebuie să aibă obligatoriu voucher turistic, contract cu o companie de transport şi asigurare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite