Un importator român de peşte şi fructe de mare aruncă 2% din fiecare transport, pentru că nu respectă normele de calitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Compania efectuează 100 de curse săptămânal, cu peste 1000 de livrări către clienţi. FOTO Alfredo Seafood
Compania efectuează 100 de curse săptămânal, cu peste 1000 de livrări către clienţi. FOTO Alfredo Seafood

Un importator român de peşte şi fructe de mare este nevoit să arunce câte 2% din fiecare transport, pentru că nu respectă normele de calitate. Controalele interne se realizează etapizat şi durează între 2 şi 10 ore.

Importatorul Alfredo Seafood, creată de Mihai Cristian Dărmănescu, a anunţat că  alocă anual aproximativ 200.000 lei pentru a păstra standarde înalte de siguranţă alimentară, de la pescuirea din cele mai bune surse, cu echipaje certificate, până la transportul, procesarea şi distribuirea peştelui şi a fructelor de mare în condiţii optime. 

Compania efectuează 100 de curse săptămânal, cu peste 1000 de livrări către clienţi, prin intermediul flotei proprii de 15 camioane, care parcurg peste 10.000 kilometri. 

“Întotdeauna am respectat în cel mai strict mod standardele de siguranţă alimentară. Să aducem produse de cea mai bună calitate este dezideratul Alfredo Seafood încă de la înfiinţare, acum aproape 20 de ani. Investim sume importante în mod regulat, pentru a ne asigura că peştele este pescuit în mod sustenabil şi din cele mai curate ape, că aducerea lui în ţară, prelucrarea şi distribuirea sunt făcute corespunzător.

Camioanele Alfredo Seafood parcurg lunar aproximativ 50.000 km, pentru a reuşi să aducem în România peşte proaspăt, într-un interval ce se încadrează între 10 şi 60 de ore de la pescuire”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood. 

Pentru activitatea de transport, în afară de obţinerea avizelor, Alfredo Seafood trebuie să respecte norme riguroase, care presupun respectarea diagramelor de temperatură, trecerea printr-o serie de controale la încărcarea şi descărcarea fiecărui lot, precum şi o a doua verificare, la încărcare, în urma căreia se emite declaraţia de conformitate a produsului. De asemenea, sunt ţinute sub observaţie şi condiţiile în care sunt păstrate peştele şi fructele de mare, prin intermediul diagramelor de depozit. 

Toate produsele, atât cele proaspete, cât şi cele congelate sau abia procesate, sunt supravegheate printr-un program computerizat care urmăreşte trasabilitatea pe lot. 

„Fiecare produs este luat în evidenţă din momentul pescuirii, urmărindu-se îndeaproape tot traseul său până la raft. Practic, putem spune că fiecare peşte are un paşaport sau o carte de identitate. Tocmai pentru că ne dorim ca tot ceea ce aducem în ţară să fie de o calitate ireproşabilă, suntem nevoiţi să aruncăm circa 2% din fiecare transport, pentru că nu trece de controalele noastre interne, care se realizează etapizat şi durează între două şi zece ore”, a adăugat fondatorul Alfredo Seafood. 

Investiţiile în siguranţa alimentară includ şi costurile pentru obţinerea şi reînnoirea certificărilor internaţionale, care sunt de aproximativ 45.000 lei anual. Astfel, Alfredo Seafood şi-a prelungit, în 2019, două dintre cele mai importante atestări internaţionale: ASC (Aquaculture Stewardship Council), pentru peşte de acvacultură, şi MSC (Maritime Stewardship Council), destinată peştelui sălbatic, pescuit şi procesat în mod sustenabil. În afară de provenienţa peştelui şi modul în care acesta a fost crescut şi pescuit, cele două certificări sunt acordate şi pentru îndeplinirea criteriilor de depozitare, procesare şi flux logistic.

„Investiţiile în siguranţa alimentară sunt vitale, iar noi suntem într-un proces continuu de îmbunătăţire. Tocmai de aceea ne-am dorit să obţinem şi cele mai importante certificări internaţionale fiind preocupaţi în permanenţă de tot ceea ce înseamnă fluxul logistic prin care se desfăşoară drumul peştelui de la sursă, până în magazin. În prezent, piaţa românească de peşte şi fructe de mare traversează un moment dificil, marcat de scandalurile recente care au zguduit industria şi încrederea oamenilor.

Este crucial ca românii să renunţe la temeri şi să aibă din nou siguranţa că pot găsi peşte de cea mai bună calitate. Acest lucru se poate realiza printr-o comunicare transparentă, cu cărţile pe masă, a tuturor jucătorilor din industrie. Doar aşa vom putea asista la o revigorare a consumului şi la stabilizarea pieţei”, a conchis Mihai Cristian Dărmănescu. 

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013.

Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, şi reţeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate şi distribuite în condiţii adecvate de păstrare a aromei şi texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaţionale sau capturare până la rafturile magazinelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite