Un mare discounter vrea ca 60% din produsele pe care le va vinde să fie româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unul dintre cei mai cunoscuţi retaileri din ţara noastră s-a angajat ca în următorii trei ani 60% din produsele pe care le vinde să fie 100% româneşti.

PENNY îşi ia angajamentul ambiţios ca, în următorii trei ani, 60% din sortiment să fie produs în România, ingredientul principal să fie fabricat în România, iar procesarea intermediară să fie şi ea realizată local. Noua abordare strategică la nivel de sortiment este continuarea firească a rebranding-ului anunţat în luna iulie, când discounter-ul a accentuat importanţa provenienţei româneşti pentru produsele din magazine, dar şi a mărcilor proprii realizate preponderent în România. 

"Aşa cum am anunţat în iulie, rebranding-ului PENNY. este un element care consolidează strategia noastră de dezvoltare şi o dovadă a angajamentului nostru faţă de România. An de an, urmărim să creştem procentul produselor fabricate local şi, odată cu rebranding-ul, ne luăm un angajament ambiţios pentru ţara în care am crescut: 60% din sortimentul nostru va fi produs, procesat şi va avea ingredientul principal din România.

Un prim pas în acest demers este relansarea gamei de produse Hanul Boieresc, care deja conţine carne 100% românească. Şi nu ne oprim aici când spunem că ne luăm un angajament puternic faţă de România: vom continua să investim în sustenabilitate şi vom aloca 19,5 milioane EUR pentru a reduce impactul activităţilor noastre asupra mediului, pentru a ne sprijini angajaţii şi pentru a ne implica activ în comunităţi," a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.

În încercarea de a înţelege preferinţele românilor, PENNY a demarat un studiu în colaborare cu o importantă instituţie de învăţământ din România, Academia de Studii Economice Bucureşti (ASE). Studiul reconfirmă o situaţie pentru care este important să găsim soluţii - România importă mai mult decât exportă şi mare parte dintre materiile prime nu sunt procesate în ţară. Datele corespunzătoare anului 2019 indică faptul că cea mai mare diferenţă pozitivă dintre importuri şi exporturi este înregistrată în favoarea produselor carne – diferenţă de 714 milioane euro, la fructe - diferenţă de 593 milioane euro, iar la preparate din cereale - diferenţă de 504 mil. euro.

"Am demarat Studiul privind balanţa comercială cu produse agro-alimentare a României cu obiectivul de a analiza evoluţiile şi tendinţele volumului şi structurii comerţului exterior al României, corelaţia dintre exporturi, importuri şi producţia naţională, dar şi de a identifica metode şi tehnici de promovare şi stimulare a exportului României în ceea ce priveşte produsele agro-alimentare. Faptul că România este dependentă de import relevă oportunităţi, mai degrabă decât slăbiciuni, credem noi. De aceea, mă bucur să văd că PENNY are un angajament serios cu privire la această provocare şi intenţionează să meargă mai departe în găsirea unor soluţii pentru producătorii locali", a completat Roxana Pătărlăgeanu, Prodecan al Facultăţii de Economie Agroalimentară şi a Mediului, ASE Bucureşti.

Ca parte din acest angajament, azi se relansează cea mai importantă marcă proprie românească de la PENNY, Hanul Boieresc. Produsele dezvoltate sub această marcă sunt 100% fabricate în România. Relansarea aduce o nouă poziţionare a mărcii, un sortiment mult îmbogăţit, un design şi un model de marketing noi. Obiectivul nostru este să dezvoltăm această marcă la un calibru similar cu cel al marilor branduri, printr-un ritm susţinut al inovaţiei la nivelul sortimentului, dar şi să îl susţinem prin eforturi considerabile de marketing.

Angajamentul pe termen lung pentru România nu se opreşte doar la sortiment. PENNY continuă investiţiile în sustenabilitate şi anunţă că va aloca 19,5 milioane EUR în următorii trei ani pentru a consolida iniţiativele din cadrul celor patru piloni: dezvoltarea de produse locale, protejarea mediului, susţinerea angajaţilor şi implicarea în comunităţi. În vederea fixării direcţiilor strategice în acest domeniu, PENNY publică anual un raport sustenabilitate pe baza standardelor internaţionale Green Reporting Initiative (GRI).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite