Un român conduce una dintre cele mai mari companii farmaceutice din Spania. Nadal şi Benzema, printre clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Eugen Antohi este stabilit de mai mulţi ani la Barcelona FOTO: arhiva personală
Eugen Antohi este stabilit de mai mulţi ani la Barcelona FOTO: arhiva personală

Originar din Piteşti şi stabilit de peste 11 ani la Barcelona, Eugen Antohi conduce din 2012 una dintre cele mai puternice companii din industria pharma din Spania. Mayla Pharmaceuticals, compania pe care a creat-o acum 10 ani.

Compania este lider de piaţă în Spania printr-una dintre gamele sale de produse (pentru articulaţii şi ligamente), printre clienţi numărându-se sportivi celebri precum legendarul jucător de tenis Rafael Nadal şi Karim Benzema, fotbalistul lui Real Madrid

Eugen Antohi are o vastă experienţă în industria pharma, anterior fiind pe rând director general pentru România, Bulgaria, Ucraina şi Spania la compania Walmark. Eugen Antohi are două facultăţi, fiind absolvent de ASE şi Politehnică.

Eugen Antohi a locuit în Piteşti până la 18 ani, iar în 1991 a plecat la facultate în Bucureşti. În 1995 a absolvit Facultatea de Electronică şi Telecomunicaţii din cadrul Politehnicii Bucureşti.

„Am început să lucrez din primul an de facultate, am avut multe joburi. La un moment dat mi-am dat seama că sunt făcut mai mult pentru partea de business decât pentru inginerie”, povesteşte Eugen Antohi.

În 1994 şi-a făcut prima firmă la Piteşti, ce avea ca obiect de activitate distribuţia de articole de papetărie. Tot în 1994 a început cursurile la ASE Bucureşti, absolvind Facultatea de Comerţ în 1998, la 25 de ani.

După absolvirea celei de-a doua facultăţi, Eugen Antohi a revenit la Piteşti, oraşul său natal. ”În 1999, mi-am făcut o altă analiză a afacerii şi am realizat că pentru a o duce la un nivel superior trebuie să îndeplinesc două condiţii din trei. Iar cele trei condiţii erau: capital, know-how şi networking. Şi nu aveam nici capital, know-how şi networking. Iar atunci m-am îndreptat spre partea de companii mari, ca să învăţ să fac business şi aşa m-am angajat la Wrigley la finalul anului 1999”, spune Eugen Antohi.

La început, acesta a fost agent de vânzări la Wrigley în Bucureşti. Ulterior, datorită performanţelor sale foarte bune, Eugen Antohi a fost promovat pe un post de supervizor regional de vânzări, având în echipă opt agenţi de vânzări şi ocupându-se de jumătate din Bucureşti. După încă un an, la 29 de ani, acesta a devenit manager regional de vânzări, având în subordine 60 de oameni şi ocupându-se de tot sudul României. 

Manager pe Bulgaria şi Ucraina la o companie de top 

În 2002, Eugen Antohi a făcut pasul către industria farma, după ce a primit o ofertă de manager de vânzări pe România de la Walmark. 

„Firma era foarte mică pe atunci, în 2001 avuseseră o cifră de afaceri de doar 800.000 de euro în condiţiile în care erau prezenţi în România de cinci ani. Ulterior, în 2006, au ajuns la o cifră de afaceri de 16 milioane de euro, iar România a devenit ţara cea mai profitabilă din regiune. Ca urmare a rezultatelor obţinute, Walmark mi-a oferit poziţia de manager general pe Bulgaria ca să deschid filiala de acolo”, precizează Eugen Antohi. 

În cei doi ani şi jumătate cât a condus filiala Walmark din Bulgaria, compania a ajuns lider de piaţă şi acolo. În 2006, Eugen Antohi a fost numit manager general şi al Walmark Ucraina. În filiala din Ucraina se investiseră 4 milioane de euro în patru ani, perioadă în care fuseseră schimbaţi opt directori generali. În momentul în care Eugen Antohi a preluat filiala Walmark din Ucraina, aceasta avea o cifră de afaceri negativă. În doar doi ani, românul a dus filiala de la pierderi de 50.000 de euro la o cifră de afaceri de 1,5 milioane euro şi la profit.

Impresionată de performanţele sale excepţionale, conducerea Walmark i-a făcut trei oferte în 2008: manager în Spania sau Italia ori o poziţie regională în România. Eugen Antohi a optat pentru Spania, mutându-se acolo.

În 2009, Eugen Antohi a revenit în România, lucrând aproape un an şi jumătate pentru A&D Pharma.

Doresc să deschid o filială în România”

Însă visul său era să revină în Spania. „Iar în 2011 am revenit în Spania. Este o ţară caldă din toate punctele de vedere, o ţară cu care am simţit că vibrez. Mereu mă simt acasă în Spania. Şi, după cum spun englezii, ”acasă” este un sentiment, nu un loc”, povesteşte omul de afaceri român.

În Spania s-a decis că cel mai bine este să meargă pe un proiect nou, pe o companie farmaceutică nouă, cu un grup de investitori din Olanda ce dorea să deschidă o afacere în industria farma din Spania. Eugen Antohi se cunoştea deja cu managementul grupului de investitori şi în 2012 a deschis compania Mayla Pharmaceuticals. 

„Este un proiect pornit de mine, pe baza experienţei din 2008-2009, când ajunsesem prima oară în Spania. Investiţia a fost în jur de opt milioane de euro. În momentul de faţă, suntem lideri de piaţă pe mai multe segmente, pe partea de produse pentru articulaţii, cu marca Bonflex, pe partea de produse pentru infecţii urinare, cu marca Sisteurin. Stăm foarte bine pe gama Cannabidiol (CBD). CBD-ul este un antiinflamator foarte puternic ce se extrage din floarea de cannabis sativa, dar nu are component psihoactiv, având beneficii dovedite. Descoperirea este destul de recentă, folosirea în Europa fiind aprobată de câţiva ani doar pentru produse topice, adică geluri, creme”, explică Eugen Antohi.

Firma condusă de Eugen Antohi are sediul central în Barcelona şi a avut în 2021 o cifră de 6 milioane de euro, având 50 de angajaţi în toată Spania. Compania exportă deja în Cipru, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Iodania, Irak, Arabia Saudită, Yemen, Mexic, Portugalia şi Olanda. Compania îşi doreşte să deschidă filiale în afara Spaniei, inclusiv în România. „Ar fi un proiect de suflet să deschid o filială în România”, spune Eugen Antohi.

Trebuie spus că Mayla Pharmaceuticals sponsorizează prin marca Bonflex competiţii sportive de prim rang din Spania, printre clienţi numărându-se şi sportivi de top. „Îmi spuneau oamenii că Benzema îşi cumpără săptămânal geluri de la Bonflex de la un centru comercial din Madrid sau că Rafael Nadal cumpără colagen de la Bonflex. Sunt două nume mari. Fizioterapeuţii de la echipa de Cupa Davis a Spaniei folosesc produsele noastre. Sponsorizăm maratoanele de la Barcelona, Madrid, Sevilla şi Valencia, campionate de tenis din Spania”, mărturiseşte omul de afaceri român. 

Sponsor al semimaratonului din oraşul natal

Trebuie precizat că în acest an Bonflex va sponsoriza în premieră şi o competiţie sportivă din România, chiar din oraşul natal al lui Eugen Antohi. Este vorba de semimaratonul de la Piteşti, ce va avea loc pe 15 mai. 

„Este o decizie absolut emoţională. Îl cunosc de când eram copii pe Costel Cîrje, unul dintre componenţii Piteşti Triathlon Team, organizatorii evenimentului. La un moment dat, după mai mulţi ani, ne-am reîntâlnit şi mi-a spus că face un semimaraton la Piteşti cu colegii săi. Mi s-a părut excelentă iniţiativa. Iar Piteştiul este un oraş mare şi are o tradiţie sportivă puternică. Sunt convins că semimaratonul de la Piteşti se va consacra ca una dintre cele mai importante competiţii de profil din România”, mai adaugă Eugen Antohi.

Vă mai recomandăm şi:

Un elev câştigă bani realizând caiete personalizate: „Am dorit să mă susţin singur financiar”

Cum îţi înfiinţezi o firmă în România?

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite