Vânzările online au creat un nou miliardar în România. Cine este şi ce planuri are

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările online au atins cote spectaculoase în ultimii ani în ţara noastră crescând cifrele de afaceri ale companiilor de profil. Ultimul Black Friday a sporit veniturile din vânzări ale unui afacerist român la peste 1 miliard de dolari.

eMAG, magazin online lansat în urmă cu 17 ani de un grup de antreprenori locali care este în prezent cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online, cu operaţiuni şi în Ungaria, Bulgaria şi Polonia, a atins o evaluare de 1 miliard de dolari, intrând astfel în rândul unicornilor din ecommerce şi devenind al doilea unicorn din România după compania UiPath, scrie cursdeguvernare.ro.

eMAG România a avut o cifră de afaceri de 2,58 de miliarde de lei, o creştere de 28% de la an la an. Dante International, care înseamnă eMAG România, Bulgaria şi Ungaria, a avut 3,31 de miliarde de lei cifră de afaceri. Tot grupul eMAG, cu Fashion Days, PC Garage şi alte afaceri, a trecut de 4 miliarde de lei cifră de afaceri anul trecut.

Reamintim că, în primavara acestui an, UiPath, o companie care face software de automatizare, a fost evaluată la 1 miliard de dolari devenind, astfel, primul unicorn românesc. UiPath este o companie care a primit până acum investiţii în valoare de 265 de milioane de dolari şi a ajuns să fie evaluată la 3 miliarde de dolari. Recent, UiPath  a fost inclusă recent de prestigioasa publicaţie Financial Times în top-ul ”Europe’s 100 digital champions”.

Grupul sud-african Naspers a cumpărat 70% din acţiunile eMAG în 2012 atunci când retailerul avea afaceri de aproape 685 de milioane de lei. Atunci grupul a cumpărat toate acţiunile lui Sebastian Ghiţă (in jur de 40%) şi câte jumătate din acţiunile lui Iulian Stanciu (peste 20%) şi ale lui Radu Apostolescu (peste 8%).

În 2014, Radu Apostolescu, singurul român din echipa care a pus bazele eMAG, şi-a vândut către ceilalţi acţionari, Naspers şi Stanciu, pachetul d de 8,4% pe care-l deţinea.

Iulian Stanciu, CEO şi acţionar minoritar al eMAG.ro, spune că "valoarea companiei este influenţată de mai multi factori: rata de creştere, cum îmbunătăţim profitabilitatea şi cash-flow-ul, diversificarea (categorii, ţări, servicii) dar şi riscul ţărilor în care activăm. Noi nu avem ca obiectiv direct creşterea valorii companiei, aceasta este mai degrabă o consecinţă, deci nu avem nici planuri în acest sens. Sper ca lucrurile să meargă bine, să putem oferi servicii clienţilor din ce în ce mai bune astfel încât, în curând, să discutăm despre mai multe miliarde. Sigur mai repede de 17 ani!", a declarat Stanciu pentru wall-street.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite