Vedetele Salonului Auto de la Geneva. EXCLUSIV ADEVĂRUL: cât costă articolele promoţionale scoase la vânzare de expozanţii mărcilor notorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Veneno, modelul care atrage ca un magnet, la standul Lamborghini, sute de vizitatori
Veneno, modelul care atrage ca un magnet, la standul Lamborghini, sute de vizitatori

Mărcile de lux afişează modele cu design postmodern, iar companiile comerciale atacă piaţa cu SUV-uri de dimensiuni mici. "Adevărul" vă prezintă şi o listă cu preţurile articolelor promoţionale ce se vând la standurile mărcilor cu branduri notorii.

Ca în fiecare an, Salonul Auto „International Motor Show & Accesories“ de la Geneva (care în 2013 se desfăşoară în perioada 7-17 martie) reuneşte cele mai cunoscute mărci auto, iar expozanţii nu ratează ocazia de a-şi lansa aici ultimele creaţii.
Producătorii de talie medie, precum Dacia, Renault, Peugeot sau  Citroen folosesc Salonul Auto de la Geneva drept rampă de lansare a unor modele aşteptate să conducă segmentul SUV-urilor de dimensiuni mici din Europa. La standul Ford este expus modelul EcoSport, iar Opel a adus modelul Mokka. Printre SUV-urile de dimensiuni mai mici prezentate la Geneva se află şi conceptul Urban al Honda şi Fiat 500X, care vor intra pe piaţa europeană anul viitor. În fine, Dacia a lansat seria limitată a Duster Aventure şi noul Logan MCV.

„Luxuriantele“ revin în forţă

Dacă marea piaţă auto pare că se relansează, mai ales datorită SUV-urilor mici, iar producătorii se întrec în oferte pe acest segment, pe piaţa de lux viaţa e mult mai grea. Concurenţa acerbă dintre „greii“ superpremium este, însă, spre binele admiratorilor, care la Geneva pot vedea modele desprinse parcă din filmele SF. Mărci precum Ferrari, Bentley, Jaguar, Lamborghini sau Rolls-Royce au revenit în forţă cu noi modele la Salonul Auto de la Geneva, după ce anul trecut a avut loc o scădere a vânzărilor de maşini ultraluxoase pe piaţa europeană.
Ferrari a prezentat un automobil hibrid (electric+clasic) de un milion de euro, numit LaFerrari. Bentley a expus modelul îmbunătăţit Continental Flying Spur, cu patru uşi. Jaguar a prezentat în premieră XFR-S, cel mai rapid sedan produs vreodată de companie. Rolls-Royce şi-a îmbogăţit gama cu un automobil cu două uşi numit Wraith. Este coupeul Wraith, care va fi prezent în showroom-uri în octombrie, fiind destinat cumpărătorilor mai tineri şi mai sportivi, cărora le place brandul, dar se simt prea tineri pentru Rolls-Royce. Iar la standul Lamborghini face furori noul model Veneno, din care te aştepţi să coboare, din clipă în clipă, însuşi Matrix.
Vă prezentăm, în continuare, câteva amănunte despre modelele de lux pe care le puteţi întâlni la Geneva.
** Ferrari a primit peste 700 de cereri oficiale pentru hibridul LaFerrari, deşi compania intenţionează să fabrice numai 499, care vor fi numerotate. Scaunul şoferului va fi pe măsura proprietarului. Folosind tehnologie dezvoltată pentru cursele de Formula 1, LaFerrari va combina două motoare electrice cu un motor pe benzină cu 12 cilindri, care vor genera mai mulţi cai-putere decât oricare alt model al companiei, în timp ce consumul va fi redus cu până la 40%. Compania a primit peste 40 de cereri pentru LaFerrari în Italia, unde intenţionează să vândă numai 25. „Slavă Domnului că nu este criză pentru Ferrari!“, a exclamat, la Geneva, preşedintele companiei, Luca Cordero di Montezemolo.
** Bentley, divizia ultralux a Volkswagen, a dezvoltat a doua generaţie a modelului Continental Flying Spur, cu o transmisie cu opt viteze. Compania anticipează că maşina de 200.000 de dolari o va ajuta să-şi consolideze avansul faţă de Rolls-Royce, pe segmentul premium. Şeful Bentley, Wolfgang Schreiber, anticipează că aproape două treimi din vânzările noii versiuni a Spur să aibă loc în China.
** Jaguar Land Rover intră pe noi pieţe şi intenţionează să introducă opt noi modele noi sau îmbunătăţite, în acest an. La Geneva, Jaguar prezintă XFR-S, o versiune de 550 de cai-putere a sedanului XF. Automobilul XFR-S, cu un preţ de 79.995 de lire sterline, atinge o viteză maximă de 300 de kilometri pe oră şi poate ajunge la 100 de kilometri pe oră în mai puţin de 5 secunde - cel mai rapid sedan pe care l-a produs vreodată. Jaguar Land Rover intenţionează să îşi dezvolte reţeaua de dealeri în Europa, anticipând creşterea pieţei, potrivit directorului de vânzări al companiei, Phil Popham.



EXCLUSIV: Amintiri scumpe pentru colecţionari



„Adevărul“ a întocmit un tabel cu preţurile obiectelor promoţionale pe care le puteţi găsi la standurile Salonului Auto de la Geneva. Printre cele mai ieftine suvenire se numără brelocurile şi şepcile purtând siglele brandurilor notorii, iar printre cele mai scumpe sunt genţile de voiaj şi ceasurile. Standurile unde se găsesc cele mai multe obiecte promoţionale sunt BMW, Porsche, Peugeot, Maserati, Bentley şi Audi.
Ferrari nu are un astfel de stand, cu toate că, foarte probabil, s-ar găsi destui colecţionari să cheltuiască zeci, poate sute de euro cumpărând suvenire cu această marcă.
Intrarea la Salonul Auto, care se desfăşoară în complexul expoziţional Palexpo (în apropierea aeroportului) din Geneva, costă 16 franci elveţieni (echivalentul a 57 de lei) pentru adulţi, respectiv 9 franci elveţieni (32 de lei) pentru copii. Membrii grupurilor organizate, formate din cel puţin 20 de persoane, plătesc doar 11 franci.

tabel
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite