2 din 5 români se tem de ziua de mâine, din cauza situaţiei financiare precare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

2 din 5 români se tem de ziua de mâine din cauza situaţiei financiare precare, mai mult de o treime declarând că sunt nevoiţi să renunţe la anumite lucruri pentru traiul de zi cu zi.

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research, la finalul anului trecut, pentru Raiffeisen Bank arată că 2 din 5 români au afirmat că situaţia lor financiară este mai degrabă precară, 35% fiind nevoiţi să renunţe la unele lucruri pentru a face faţă cheltuielilor zilnice, în timp ce 5% nu câştigă suficient pentru a-şi acoperi strictul necesar traiului de zi cu zi.

Acelaşi studiu relevă faptul că 43% dintre familii îşi pot acoperi nevoile financiare lunare, dar nu mai pot pune nimic deoparte, iar 16% dintre români declară că au o viaţă financiară care le permite să şi economisească.

Mai puţin de jumătate dintre români (41%) consideră că îşi gestionează bugetul eficient, însă doar 3% dintre aceştia au beneficiat de educaţie financiară în şcoală. Jumătate dintre cei întrebaţi au declarat că au învăţat în familie cum să se raporteze la bani, iar aproape o treime dintre ei se declară insuficient sau deloc educaţi financiar.

Principalele probleme care le provoacă îngrijorare din punct de vedere financiar românilor sunt: cheltuielile medicale neprevăzute (46,5%), absenţa unui fond de urgenţă (39,7%), cheltuielile neprevăzute precum reparaţia unei maşini sau alte achiziţii (38,5%), plata întârziată a facturilor (25,7%) şi bonurile de cumpărături care depăşesc valoarea estimată acasă (23,2%). 17% dintre respondenţi spun că o invitaţie la o nuntă îi poate pune în dificultate şi să îi facă să regândească planul bugetului personal sau familial.

„Tema noului sezon este inspirată din ceea ce trăim zi de zi, iar pentru a ne asigura că aşa este, am pornit de la un studiu despre situaţia financiară a familiilor din România. Am aflat că doar 3% dintre români au beneficiat de educaţie financiară formală şi că majoritatea dintre respondenţi resimt nevoia de a-şi gestiona mai bine situaţia financiară (78%). 1 din 2 români învaţă cum să se raporteze la bani în familie, ceea ce poate însemna şi perpetuarea unor obiceiuri financiare nesănătoase, de la o generaţie la alta sau, pentru alţii înseamnă că, pur şi simplu, nu ştiu de unde să înceapă. Credem că în experienţele prin care vor trece eroii noului sezon Money Bistro, familia Bănescu, se vor regăsi mulţi dintre noi, iar sfaturile primite de la specialişti vor fi de folos”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare şi Relaţii Publice la Raiffeisen Bank.

În noul sezon Money Bistro, publicul va urmări cum familia Bănescu învaţă să îşi organizeze bugetul lunar, să pună la dietă cheltuielile zilnice, să facă faţă unor situaţii neprevăzute, dar şi cum află despre instrumente financiare menite să le facă viaţa mai cumpătată şi mai confortabilă, precum contul de economii, pensia privată sau depozitul la termen.

Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienţi persoane fizice, 91.000 de IMM-uri şi 5.750 de companii mari şi medii. Peste 650.000 dintre clienţii băncii folosesc aplicaţiile Raiffeisen Smart Mobile şi Raiffeisen Online. Banca are 4.800 de angajaţi şi o reţea de peste 350 de agenţii în toată ţara, aproximativ 800 de ATM-uri, 300 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi 22.000 de POS-uri.

Studiul despre obiceiurile financiare ale familiilor din România a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în perioada noiembrie-decembrie 2019, şi conţine un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât şi unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban care utilizează internetul). Sondajul a fost aplicat pe un eşantion de 1000 de persoane, bărbaţi şi femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel naţional.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite