Bani

articolul anterior articolul urmator

Ajutoarele HoReCa. Ministerul Economiei anunţă cum vor fi acordate şi când se vor putea primi banii

0
14 Apr 2021 18:54:10
Autor: Melania Agiu
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Ministerul Economiei a publicat, miercuri, procedura de acordare a ajutoarelor pentru afacerile din sectorul HoReCa afectate de pandemie, cu un buget total de 500 de milioane de euro, de care urmeazăsă beneficieze circa 73.200 de firme.

Schema va fi derulată până la 31 decembrie 2021, iar banii vor intra în conturile firmelor până la 30 iunie 2022, transmite economedia.ro.
 
Potrivit sursei citate, beneficiari de ajutor de stat sunt: structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate, structurile de alimentaţie, înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României, agenţiile de turism licenţiate şi ghizii de turism atestaţi, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României.
 
Astfel, beneficiarii eligibili trebuie să îndeplinească şi următoarele condiţii cumulative: 
 
- nu sunt întreprinderi în dificultate şi/sau nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019, dar care s-au confruntat cu dificultăţi sau au intrat în dificultate ulterior, din cauza epidemiei de COVID-19
 
- nu depăşesc plafonul de 1.800.000 euro
 
- nu fac obiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenţei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis
 
- nu se află în insolvenţă la momentul înscrierii în cadrul schemei de ajutor de stat
 
- îşi menţin activitatea pentru care au obţinut finanţare pentru cel puţin 12 luni de la data plăţii sumelor sau 24 de luni de la data plăţii sumelor, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro
 
- au depus situaţiile financiare anuale aferente ultimelor două exerciţii financiare încheiate.
 
Granturile acordate vor fi în cuantum de 20% din baza de calcul, rezultată din desfăşurarea activităţilor aferente codurilor CAEN specificate în anul 2020 comparativ cu anul 2019. Cifrele utilizate trebuie să fie brute, înainte de deducerea impozitelor sau altor taxe.
 
Pentru beneficiarii care raportează cifra de afaceri, baza de calcul reprezintă diferenţa dintre cifra de afaceri obţinută din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 şi cifra de afaceri obţinută din activitatea eligibilă aferentă anului 2020.
 
Pentru beneficiarii care aplică regimul special pentru agenţiile de turism, baza de calcul va fi diferenţa dintre volumul facturilor emise pentru serviciile turistice, inclusiv marja, aferente anului 2019 şi volumul facturilor emise pentru serviciile turistice, inclusiv marja, aferente anului 2020
 
Pentru cei care ţin evidenţa în partidă simplă, baza de calcul va fi diferenţa dintre încasările obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 şi încasările obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2020.
 
Valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar prin prezenta Schemă este echivalentul în lei al sumei de 800.000 euro/întreprindere. Ajutorul poate fi cumulat cu alte măsuri de sprijin, în limita plafonului echivalent în lei al sumei de 1.800.000 euro.

Ce cheltuieli pot fi finanţate

Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile: cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari; datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate; cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria în avans nu este eligibilă).
 
Din categoriile eligibile mai fac parte şi cheltuielile privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente, cu excepţia serviciilor de consultanţă, studiilor şi altor categorii de servicii indirecte; cheltuieli privind echipamentele de protecţie medicală, inclusiv materiale de dezinfecţie pentru protecţia împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2 sau cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar (durata de utilizare este mai mica de 1 an), inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente (au valoarea sub 2500 lei dar durata de utilizare este mai mare de 1 an).
 
De asemenea mai pot fi finanţate şi cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii, tehnologii, necesare reluării activităţii; cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului, cu excepţia TVA deductibil si bugetele locale dar şi cheltuieli salariale, atât cheltuielile cu salariile nete, cât şi cele aferente taxelor şi impozitelor salariale.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările