Amendă pentru ING, după ce banca a dublat tranzacţiile clienţilor. Au fost afectaţi peste 225.000 de clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a decis să amendeze ING Bank, după incidentul din acest weekend şi de luni, când banca a dublat tranzacţiile clienţilor, dintr-o eroare, şi nu i-a înştiinţat pe aceştia. Peste 225.000 de clienţi ai băncii au fost afectaţi.

ING Bank a fost afectată de o problemă operaţională, luni, când clienţii au reclamat că banca le-a retras de două ori bani din cont pentru fiecare plată pe care au făcut-o, începând de vineri până luni. Banca a transmis că situaţia a fost cauzată „de o eroare operaţională în care fişierele de tranzacţii au fost încărcate de două ori” şi că a returnat banii clienţilor până la finalul zilei de luni.

Drept urmare, ANPC susţine că echipa sa de control s-a autosesizat, fiind iniţiat un control operativ şi a solicitat băncii un punct de vedere cu privire la incidentul operaţional care a afectat clienţii băncii.

În urma verificărilor efectuate, ING a transmis că în data de 8 octombrie, începând cu ora 14.00, a identificat dublarea tranzacţiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienţi ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora.

De asemenea, ING Bank susţine, printr-un punct de vedere suplimentar, că, din numărul total de consumatori afectaţi, „aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăţi până la momentul remedierii, au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”.

ANPC a constatat, astfel, că au fost afectate interesele economice ale consumatorilor şi a decis sancţionarea ING Bank cu amendă contravenţională în cuantum de 20.000 lei.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite