Costuri de înmatriculare auto în 2015. Ce „surprize“ mai poţi avea, pe lângă timbrul de mediu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timbrul de mediu nu este singurul cost care trebuie plătit la înmatricularea unui autoturism în 2015 FOTO Mediafax
Timbrul de mediu nu este singurul cost care trebuie plătit la înmatricularea unui autoturism în 2015 FOTO Mediafax

Costuri de înmatriculare auto în 2015. Timbrul auto ar trebui să fie mai mic cu 1% în acest an, datorită unui curs leu-euro mai favorabil pentru consumatori, însă acesta nu este singurul cost care trebuie suportat. Printre aceste costuri de înmatriculare auto în 2015 se regăsesc şi certificatul de înmatriculare sau tarifele pentru confecţionarea plăcuţelor cu numărul maşinii. „Adevărul“ vă prezintă lista întreagă.

Partea cea mai consistentă dintre costurile de înmatriculare auto în 2015 o constituie, în mod clar, timbrul de mediu, fosta taxă de primă înmatriculare. Aceasta a suferit o sumedenie de schimbări în ultimii ani, iar ultima variantă de calcul duce la o serie de costuri imense pentru cei cu maşini luate la mâna a doua. 

Taxa auto în 2015

O serie de calculatoare online permit, însă, calcularea acesteia. Spre exemplu, un astfel de calculator online se găseşte pe site-ul Auto.ro

Astfel, pentru un autoturism Euro 5 cu o vechime de 4-5 ani şi o capacitate cilindrică de 1.600 centimetri cubi sunt necesari 506 euro, adică 2.251 lei, potrivit unui astfel de model de calcul pentru costurile de înmatriculare auto în 2015.

Prefectura Bucureşti a prezentat pe site-ul său un număr de cinci situaţii pentru cazul în care se doreşte înmatricularea unui autoturism: 

1- Vehicul achiziţionat din România sau dintr-un alt stat membru UE care nu a fost niciodată înmatriculat;

 2 - Vehicul achiziţionat din România şi este înmatriculat în Bucureşti sau alt judeţ (transcriere); 3 - Vehicul achiziţionat din afara UE şi care a mai fost înmatriculat; 

4 - Vehicul achiziţionat din afara UE şi care nu a fost niciodată înmatriculat; 5 - Vehicul achiziţionat din UE care a mai fost înmatriculat.

Costuri de înmatriculare auto în 2015. Exemplu de calcul

Pentru prima variantă – cea a unui vehicul achiziţionat din România sau dintr-un alt stat membru UE care nu a fost niciodată înmatriculat – există, astfel, mai multe costuri de înmatriculare auto: certificat de înmatriculare (37 lei), autorizaţie provizorie de circulaţie (13 lei), taxă de înmatriculare permanentă sau temporară a autovehiculelor şi remorcilor, care este 60 de lei pentru cele până în 3,5 tone şi 145 de lei pentru cele care depăşesc, taxa de autorizare provizorie (9 lei), la care se adaugă, în caz de nevoie, o taxă de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor (414 lei). La acestea se adaugă o serie de tarife legate de numărul de înmatriculare: de confecţionare (între 17 şi 23 lei, în funcţie de tip), un tarif de păstrare a combinaţiei unui număr (30 lei) şi un tarif de atribuire  a unui număr preferenţial, după caz (45 lei).

La fel, există detalieri şi pentru fiecare dintre celelalte cazuri care vizeaza calcularea acelor costuri de înmatriculare auto în 2015.

Citiţi şi

Timbrul de mediu: instanţa dă câştig de cauză în peste jumătate din acţiuni

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite