De joi se pot face plăţi instant cu telefonul între două conturi bancare diferite, fără a se folosi IBAN

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

TRANSFOND oferă posibilitatea iniţierii simplificate de plăţi între două conturi deschise la bănci diferite, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plăţii, prin intermediul serviciului AliasPay - disponibil în regim 24/7/365.

Serviciul este disponibil de joi, 24 septembrie 2020, la aproximativ un an de la operaţionalizarea serviciului său de Plăţi Instant în monedă naţională.

Această facilitate va fi oferită consumatorilor finali (persoane fizice sau juridice) prin intermediul băncilor/furnizorilor de servicii de plată care vor participa la serviciul AliasPay. Aceştia au la dispoziţie începând de astăzi documentaţia AliasPay, ca parte integrantă a Regulilor de sistem ale SENT (Casa de Compensare a plăţilor interbancare în lei şi în euro, administrată de TRANSFOND). Aşadar, accesul consumatorilor finali de servicii financiare la AliasPay este determinat de aderarea în prealabil a propriilor bănci/furnizori de servicii de plată la acest serviciu. 

AliasPay este un serviciu de tip SPL (Standardised Proxy Lookup) care permite iniţierea de plăţi pe baza unui alias (numărul de telefon mobil) pe care cel care face plata îl cunoaşte la momentul iniţierii acesteia. AliasPay realizează corelarea, pentru furnizorii de servicii de plată, între alias şi numărul de cont IBAN al beneficiarului plăţii. În implementarea serviciului, TRANSFOND a utilizat schema SPL a Asociaţiei Române a Băncilor.

AliasPay va fi alimentat de către banca beneficiarului şi interogat de către banca iniţiatorului unei plăţi.

Nivelul de securitate şi disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcţionarea Casei de compensare a plăţilor interbancare, TRANSFOND punând la dispoziţie, de asemenea, un timp de răspuns la interogări mai mic de 2 secunde.

Printre avantajele utilizării soluţiei AliasPay  de către băncile/furnizorii de servicii de plată se numără: costuri reduse cu reţelele de comunicaţii (reutilizare TFDNet), siguranţă operaţională, eficienţă, asigurarea interoperabilităţii la nivel SEPA fără a necesita dezvoltări de către participant, arhivare electronică, HelpDesk disponibil 24/7/365. Avantajul major pentru consumatorul final este reprezentat de iniţierea unei plăţi pe baza contactelor din agenda telefonică, fără cunoaşterea IBAN-ului beneficiarului.

”Suntem încrezători că furnizorii de servicii de plată din România vor vedea potenţialul acestui serviciu atât din punct de vedere al fidelizării clienţilor actuali, prin oferirea unei experienţe de plată facilă şi confortabilă, aliniată cu cele mai moderne standarde europene şi internaţionale în domeniu, cât şi din punct de vedere al atragerii de noi clienţi, care apreciază un portofoliu de servicii inovatoare, cum este şi AliasPay, având ca elemente definitorii simplitatea şi eficienţa. TRANSFOND rămâne alături de comunitatea financiar-bancară, în identificarea şi oferirea celor mai potrivite servicii cu valoare adăugată care să susţină dezvoltarea continuă a pieţei plăţilor electronice din România” - a declarat dl Sabin Carantină, Director General al TRANSFOND. 

TRANSFOND este administratorul şi operatorul Casei de Compensare Automată a plăţilor comerciale interbancare. Activitatea principală constă în furnizarea de servicii instituţiilor financiare şi financiar-bancare, în ceea ce priveşte plăţile interbancare de retail în moneda locală şi în euro, atât naţional cât şi transfrontalier. Obiectivul TRANSFOND este acela de a consolida şi diversifica activitatea curentă, cu accent pe componenta IT&C. Astfel, TRANSFOND a dezvoltat o serie de soluţii complexe şi performante în beneficiul unor segmente mai largi ale sectorului financiar autohton în special, dar şi ale tuturor tipurilor de operatori economici locali: servicii de Facturare Electronică şi servicii de Arhivare Electronică. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite