INFOGRAFIE Psihologia preţurilor sau despre cum sunt manipulaţi consumatorii cu metode ştiinţifice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studiile arată că stabilirea şi alegerea modului în care este comunicat preţul cântăreşte mai mult decât ne închipuim la luarea deciziei de cumpărare
Studiile arată că stabilirea şi alegerea modului în care este comunicat preţul cântăreşte mai mult decât ne închipuim la luarea deciziei de cumpărare

Adevărul Financiar vă prezintă astăzi o infografie în care este demonstrată importanţa studiilor psihologice în strategia de stabilire a preţurilor – aşa numita tehnică de pricing.

Cu alte cuvinte, metodele de stabilire a preţurilor efective pot influenţa în general comportamentul consumatorilor? Se pare că răspunsul la această întrebare este un mare „da”, iar studiile arată că stabilirea şi alegerea modului în care este comunicat preţul cântăreşte mai mult decât ne închipuim la luarea deciziei de cumpărare.

Societatea de consum, care a dat naştere consumerismului, a dus la rang de ştiinţă inducerea dependenţei de cumpărături. De la publicitate şi marketing până la shelving, merchandising şi pricing toate metodele sunt folosite pentru a-i corupe pe membrii societăţii, indiferent de sex sau vârstă, şi a-i transforma în consumatori.

Aceste metode se bazează pe studii psihologice care speculează tipurile comportamentale specifice omului. Toate tehnicile urmăresc vânzarea a mult mai multe produse decât strictul necesar. În această strategie de marketing se include şi „Black Friday”, eveniment de shopping importat de peste Ocean pentru impulsionarea cumpărăturilor imediat înainte de sezonul sărbătorilor de iarnă.

Cunoaşterea anumitor trucuri de aşezare a mărfii în magazin poate duce la o creştere semnificativă a vânzărilor realizate de comercianţi. Specialiştii în domeniu spun că un procentaj de 60% dintre consumatori iau decizia de cumpărare la raft, în funcţie de modul în care sunt prezentate diferitele mărci.

Românii sunt cumpărători din impuls, trei din zece produse fiind puse în coş în apropierea caselor de marcat. Ciocolata, guma de mestecat, chipsurile sau băuturile carbonatate sunt plasate strategic de retaileri pe rafturi amenajate special lângă casele de marcat. Prin definiţie, cumpărăturile din impuls sunt rapide, emoţionale, generate de subconştient.

Totodată, se poate face o paralelă interesantă între vânzările de bunuri de consum şi finanţele şi investiţiile personale. La fel ca şi cumpărătorii, investitorii doresc să primească o valoare pentru ceea ce cumpără. De aceea, în final, opţiunea lor este dată de preţul oferit, dar şi de valoarea pe care o primesc pentru opţiunea lor.

Ce prejudecăţi sau ce li se poate induce investitorilor în legătură cu activele care sunt percepute a avea „valoare” într-o anumită circumstanţă. Aceasta este o bună întrebare, pentru că uneori investitorii pot fi proprii duşmani din cauza deciziilor greşite.

infografie stiinta preturilor
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite