Scania, amendată cu 880 de milioane de euro pentru că a participat la un cartel al producătorilor de camioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Scania şi MAN ar putea fuziona

Compania a fost amendată de Comisia Europeană, după ce ancheta a scos la iveală că Scania a făcut parte din cartelul camioanelor timp de 14 ani, înţelegându-se asupra preţurilor şi tehnologiilor cu alte cinci companii.

Potrivit Comisiei Europene, DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN si Volvo/Renault s-au înţeles la preţuri şi au amânat adoptarea unor tehnologii mai prietenoase cu mediul. Cu exepţia Scania, amendată acum, şi a companiei MAN, companiile au fost amendate în vara anului trecut cu o suma totală de 2,6 miliarde euro. MAN a scăpat de o amendă de 1,2 miliarde euro pentru că a fost cea care a dezvăluit cartelul către autorităţi.

Cele şase companii care domină autoritar piaţa camioanelor sunt acuzate că s-au înţeles la preţuri între 1997 şi 2011 şi că au decis să amâne cât mai mult introducerea noilor tehnologii care reduc emisiile nocive şi scad consumul mediu. 

Scania a anunţat, potrivit hotnews.ro, că va ataca hotărârea pe două capete de acuzare, menţionând că nu a participat în niciun cartel şi nici nu a amânat introducerea de noi tehnologii.

"Nu este acceptabil că MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco şi DAF, care produc, cumulat, 9 din 10 camioane de tonaj mediu şi greu din Europa, au făcut parte dintr-un cartel, în loc sa concureze între ele", declara anul trecut comisarul pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.

Un sfert din emisiile nocive provin de la camioane

Emisiile de la autocamioane provoacă îngrijorări pentru că reprezintă un sfert din emisiile totale ale vehiculelor care circulă pe şosele, în condiţiile în care autocamioanele reprezintă doar 5% din parcul auto total. Deşi consumul mediu al acestor vehicule grele nu s-a îmbunătăţit între 1990 şi 2014, un raport emis în 2010 arată că emisiile de CO2 au crescut cu 36% în două decenii.

Organizaţiile de mediu spun că şi ţări precum Franţa şi Suedia au făcut lobby puternic pentru amânarea pe cât posibil a unor schimbări tehnologice majore în industrie, statele dorind să-şi protejeze companiile.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite