Studiu: Clienţii Revolut încearcă să reducă cheltuielile invizibile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
transfer bani transfergo aplicatie

Şase din zece mileniali români folosesc aplicaţii financiare, populare şi printre alte generaţii, pentru a-şi gestiona mai bine banii, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research.

"Pandemia de COVID-19 şi contextul socio-economic actual, marcat de creşterea preţurilor şi a inflaţiei, i-au făcut pe români să fie mai responsabili financiar. Consumatorii caută diverse modalităţi de a-şi reduce cheltuielile invizibile, de a găsi oferte avantajoase atât pentru cumpărăturile zilnice, cât şi pentru achiziţii mai scumpe (bunuri de folosinţă îndelungată sau călătorii) sau pentru a gestiona mai bine într-un singur loc tot ceea ce ţine de cheltuielile recurente sau ocazionale", susţin autorii studiului Revolut.

Potrivit cercetării, produsele financiare digitale sunt din ce în ce mai atractive, deoarece simplifică viaţa de zi cu zi şi 1 din 3 respondenţi declară că ar fi interesaţi să obţină conturi de economii şi carduri de credit prin intermediul unei platforme digitale în anul următor.

Astfel, 62% dintre respondenţi folosesc des aplicaţii de gestionare a banilor pe parcursul unei săptămâni, în timp ce 35% din populaţie consideră că acestea sunt utile pentru a-şi îmbunătăţi situaţia financiară şi, într-o măsură mai mare, utilizatorii fintech (43%) faţă de non-utilizatori (28%).

Totodată, şase din zece români folosesc soluţii fintech pentru că acestea sunt mai ieftine (58%) şi mai rapide (57%) decât serviciile tradiţionale, oferind în acelaşi timp fiabilitate şi securitate (37%).

"Dacă aruncăm o privire mai atentă asupra rezultatelor, observăm că notorietatea soluţiilor fintech şi adopţia acestora sunt mai mari în rândul bărbaţilor, al segmentului de vârstă 25 - 44 de ani, şi printre cei cu studii superioare, decât în cazul restului eşantionului. Când vine vorba de comportamentul de utilizare, Milenialii - sub 35 de ani - apelează la portofelele digitale oferite de aplicaţiile financiare într-un grad semnificativ mai mare (56%)", precizează autorii cercetării.

În special femeile (33,5%) intenţionează să apeleze la aplicaţii financiare pentru a economisi şi Milenialii (25-34 de ani, cu 37,2%).

Pe de altă parte, o altă treime din populaţie intenţionează cel puţin să îşi menţină stilul de viaţă actual, iar pentru asta românii sunt dispuşi să apeleze fie la un card de credit prin intermediul unei platforme digitale (27%) sau la credite de nevoi personale (20%). Cel mai ridicat nivel de interes faţă de creditele pentru nevoi personale se remarcă în rândul utilizatorilor de aplicaţii financiare din categoria de vârstă 45-55 de ani (22,8%).

În cazul tinerilor români de 18-24 de ani, investiţia în criptomonede (28%) sau în bursă (17%) devine o perspectivă din ce în ce mai atractivă faţă de eşantionul total (16% şi, respectiv, 12%). Produsele legate de siguranţă şi prevenţie, cum ar fi asigurările de sănătate, asigurările de viaţă şi pensiile private, sunt mai puţin atractive pentru GenZers (sub 24 de ani).

"Interesul pentru aceste categorii creşte odată cu vârsta, atingând vârful la categoria 45-55 de ani. Este o tendinţă normală care nu a fost schimbată dramatic de pandemie sau inflaţie", precizează autorii studiului.

De asemenea, de la segmentul de peste 55 de ani, interesul scade, mai ales pentru pensia privată, deoarece este prea târziu să înceapă să economisească într-un astfel de produs. În schimb, cardurile de credit sunt unul dintre produsele pe care această categorie intenţionează să le adauge portofoliului de instrumente financiare în viitor (27%).

Membrii generaţiei Z manifestă de departe cel mai mare interes faţă de criptomonede, în timp ce bărbaţii tind să fie cu 50%-100% mai interesaţi decât femeile în activele cu risc, cum ar fi cripto şi tranzacţionarea pe bursă.

Decalajul se măreşte pe măsură ce creşte şi percepţia în privinţa capitalului expus riscului, iar cel mai mare decalaj se înregistrează în privinţa intenţiei de a investi în criptomonede (21,5% dintre toţi respondenţii bărbaţi sunt interesaţi de cripto, faţă de 11,5% dintre femei).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul s-a desfăşurat online în perioada 24-28 iunie 2022 pe un eşantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.256 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.

Revolut este o aplicaţie financiară care s-a lansat în 2015 în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 20 milioane de clienţi persoane fizice din lume şi mai mult de 500.000 de clienţi B2B folosesc serviciile aplicaţiei pentru a realiza peste 250 de milioane de tranzacţii pe lună.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite