STUDIU Europenii vor cheltui mai mult de sărbători decât anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cea mai mare parte a bugetului de sărbători va fi cheltuită pe cadouri, alimente, călătorii şi activităţi de socializare
Cea mai mare parte a bugetului de sărbători va fi cheltuită pe cadouri, alimente, călătorii şi activităţi de socializare

Fiecare european va cheltui în medie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 3,4% mai mult faţă de 2018, ceea ce face ca piaţa totală estimată a cheltuielilor din această perioadă în Europa să ajungă la 189,5 miliarde de euro, potrivit studiului Deloitte 2019 Holiday Shopping Trends.

Sondajul a fost realizat în şapte ţări europene care acoperă diferite regiuni ale continentului - Germania, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia şi Spania - şi analizează patru categorii de cheltuieli, şi anume cadouri, alimente, activităţi de socializare şi călătorii. Dintre ţările analizate, britanicii intenţionează să cheltuiască cea mai mare sumă (639 de euro), în timp ce olandezii, cea mai mică sumă (341 de euro).

Europenii nu numai că şi-au planificat cu atenţie bugetul, dar 88% dintre ei au şi decis deja ce cadouri să cumpere, subliniază studiul. Cele mai multe cumpărături de sărbători se fac în noiembrie sau în prima jumătate a lunii decembrie, menţionează raportul, iar cea mai mare parte a bugetului de sărbători va fi cheltuită pe cadouri (43%), apoi pe alimente (29%), călătorii (17%) şi activităţi de socializare (11%).

„Creşterea sumelor alocate pentru cheltuielile de sărbători este explicată de situaţia încurajatoare a economiei, resimţită la nivelul gospodăriilor europene. Mai mult de jumătate dintre respondenţii studiului (53%) consideră că în 2020 evoluţia economiei va fi pozitivă sau neutră, iar 67% dintre ei spun că anul acesta au o sumă egală sau mai mare disponibilă pentru cumpărăturile de sezon . Promoţiile - inclusiv campaniile de Black Friday - influenţează, de asemenea, decizia de a cheltui mai mult, după cum indică 35% dintre respondenţi”, a declarat Oana Buhăescu, Director de Audit, Deloitte România, şi lider al industriei de retail.

Mai mult, studiul relevă faptul că, în ciuda înregistrării unei creşteri a cheltuielilor în mediul online, magazinele fizice încă joacă un rol important în această perioadă a anului. Din suma totală de 461 de euro, europenii vor cheltui 310 euro în magazine fizice, ceea ce reprezintă mai mult de două treimi (67%) din bugetul estimat de sărbători. Offline-ul este foarte important în trei din cele patru categorii de cheltuieli analizate - alimente şi băuturi (89%), activităţi de socializare (76%) şi cadouri (55%). Pe de altă parte, sumele cheltuite online în Europa vor fi cu 4,9% mai mari în acest an comparativ cu 2018.

De asemenea, studiul arată că metodele de plată preferate pentru cheltuielile de sărbători variază în funcţie de canalul prin care sunt efectuate cumpărăturile. Astfel, principalele trei metode preferate de plată ale europenilor pentru cheltuielile online sunt cardul de debit, portofelul digital şi cardul de credit, în timp ce, pentru cumpărăturile în magazinele fizice, aceştia preferă cardul de debit, urmat de numerar şi de cardul de credit.

Printre primele trei tipuri de cadouri pe care adulţii le aşteaptă se numără ciocolata, cărţile şi produsele cosmetice/parfumurile, arată studiul. Clasamentul cadourilor preferate de femei este identic, în timp ce bărbaţii preferă cărţile, bomboanele, urmate de alimente şi băuturi. În ceea ce priveşte copiii sub 12 ani, majoritatea respondenţilor (46%) susţin că vor să primească jucării, urmate de articole educaţionale şi cărţi. În rândul adolescenţilor, pe primul loc se află ciocolata, urmată de cărţi şi jocuri.

Studiul Deloitte „2019 Holiday Shopping Trends” este efectuat pe baza datelor obţinute în urma aplicării unui chestionar pe un eşantion de peste 6.100 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Informaţiile au fost colectate în perioada 16 septembrie-11 octombrie 2019. Rezultatele sunt disponibile aici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite