Studiu: Românii se tem că-şi pot pierde locul de muncă şi că nu pot face faţă cheltuielilor neprevăzute

0
Publicat:
Ultima actualizare:
restructurari concedieri

Cheltuielile neprevăzute, lipsa unui fond de urgenţă şi frica de pierderea locului de muncă sunt principalele îngrijorări legate de veniturile financiare ale românilor, potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank prezintă studiul „Provocările financiare ale românilor”*, realizat ca parte a programului de educaţie financiară Money Bistro, pentru al doilea an consecutiv. În această perioadă, marcată de probleme sanitare, dar şi economice, românii economisesc mai mult şi sunt preocupaţi de pierderea locului de muncă, relevă studiul realizat în perioada decembrie 2020-ianuarie 2021.

La un an de la primul studiu realizat pe tema provocărilor financiare ale românilor, numărul persoanelor care reuşesc să economisească de la o lună la alta a crescut de la 16% la 24%, în timp ce procentul din populaţie care reuşeşte să acopere strictul necesar traiului se menţine relativ similar (aproape jumătate din populaţie). Pe de altă parte, un număr semnificativ dintre români pare să îşi fi îmbunătăţit situaţia financiară, procentul din populaţie care nu face faţă cheltuielilor zilnice scăzând de la 35% la 24%. Această evoluţie se datorează în mare parte scăderii cheltuielilor zilnice în perioada carantinei, dar şi a celor cu călătoriile.

Numărul persoanelor care se tem de pierderea locului de muncă s-a dublat, de la 11% cât era la începutul anului 2020, la 28% în 2021 şi este menţionată în topul situaţiilor care pun în dificultate bugetul personal, alături de cheltuielile neprevăzute. Incertitudinea economică provocată de pandemie a făcut ca jumătate dintre români să aibă  o abordare mai precaută faţă de cheltuielile care nu erau necesare, 1 din 3 români a ales să îşi planifice bugetul lunar, iar 1 din 5 români a economisit  mai mult. 9% dintre respondenti au declarat ca  au hotarat să se înscrie la cursuri de educaţie financiară. 

În acest contex social şi economic, deloc simplu şi previzibil, platforma online de educaţie financiară Money Bistro, proiect al Raiffeisen Bank, revine într-un format nou, menit să ofere soluţii pentru principalele nevoi financiare şi să-i sprijine pe români să-şi îmbunătăţească sănătatea financiară. Intrând pe website-ul www.moneybistro.ro, cititorii vor descoperi conţinut relevant pentru propriile obiective financiare, fie că e vorba despre primii paşi în a-şi planifica bugetul, idei despre cum să economisească sau posibilităţi de a investi. Pe lângă articole informative şi infografii, site-ul include şi cel mai recent sezon al serialului Money Bistro, o serie de 7 episoade, care urmăreşte dilemele financiare ale unei familii. Până în prezent, cel de-al doilea sezon al serialului Money Bistro a avut peste 7 milioane de vizionări în online, dintre care 1.4 milioane de persoane au urmărit în întregime episoadele acestuia. În plus, de la lansarea programului, aproape 130.000 de vizitatori au descoperit articolele şi pastilele financiare  pe www.moneybistro.ro.

„Programul de educaţie financiară Money Bistro a fost lansat în 2019 şi urmăreşte să răspundă întrebărilor şi problemelor românilor legate de starea lor financiară şi gestionarea bugetului lună de lună, pornind de la nevoile fiecaruia. Am început prin a explica într-un limbaj simplu şi prietenos principalele definiţii şi concepte financiare, iar ulterior le-am pus în practică într-un serial video care urmăreşte viaţa unei familii din Romania şi provocările ei financiare. În acest an, vom continua să oferim românilor un spaţiu unde să aibă informaţii de încredere, utile şi uşor de înţeles despre cum să-şi gestioneze sau să-şi crească veniturile şi să ia decizii financiare corecte”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare şi Relaţii Publice la Raiffeisen Bank. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite