Ziua Îndrăgostiţilor şi 8 Martie aduc venituri imense pentru florării şi furnizorii de cadouri „clasice“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Importarea unei sărbători dedicate iubirii a devenit prilej pentru comercianţii români de a creşte exponenţial vânzările într-o lună altfel banală, chiar proastă pentru vânzări. Florăriile sunt marii câştigători ai Zilei Îndrăgostiţilor, înregistrând venituri uriaşe cu această ocazie. Pentru că românii, deşi la nivel declarativ nu sărbătoresc Valentine's Day, de fapt deschid portofelele cu generozitate.

Vanzarile de flori cresc în cadrul Floria de 10-15 ori mai mult fata de o zi obişnuită. Nu doar volumul creşte, ci şi valoarea comenzilor. În medie, bugetul alocat este de 300 de lei pentru o astfel de comandă, o creştere de 20-25% faţă de o perioadă aşa-zis normală. Motivul?  Bărbaţii nu se feresc să epateze în această zi şi devin mai generoşi decât de obicei. “Bărbaţii cumpără cu această ocazie îndeosebi trandafiri roşii, buchete mai mari, chiar şi cu 101 de trandafiri. Avem comenzi şi de 1.000 lei, mulţi clienţi alocă un buget mult mai mare pentru această ocazie, în medie creşterile fiind de 25%", explică Marina Popescu, director general al Floria. 

Acesta este însă doar începutul. "În primul trimestru se înregistrează peste 40% din totalul vânzărilor anuale. Creşterea de 10-15 ori a numărului comenzilor se menţine şi pentru 1 şi 8 martie, De exemplu, în 2017, de 8 martie am înregistrat peste 3.000 de comenzi", au mai precizat reprezentanţii companiei. 

Dar nu doar florăriile au de câştigat în această perioadă. Magazinele care furnizează cadourile considerate "clasice" pentru această sărbătoare profită din plin de Ziua Îndrăgostiţilor. "Februarie şi martie sunt luni foarte bune în retailul de lenjerie intimă, pentru că aceste produse sunt cadouri ideale atât cu ocazia Zilei Îndrăgostiţilor, cât şi în Luna Femeilor, în martie. În aceste două luni, volumul de vânzari SevenSins se dublează faţă de alte luni din an", au declarat reprezentanţii unui retailer de lenjerie intimă.

Cei mai mulţi bărbaţi preferă însă să asocieze florile cu ciocolata. Primul trimestru al anului reprezintă 30% din vânzările anuale pentru Chocolissimo, brand relativ nou pe piaţa de praline din România. În 2017, Chocolissimo a avut vânzări de 2,3 milioane de lei, iar pentru anul în curs estimează o creştere de 50%, până la 3,5 milioane de lei. Dinamica pozitivă se datorează şi dezvoltării unei colecţii de produse de Primăvară dedicate exclusiv pieţei locale, orientată spre comenzi corporate. Acesta, potrivit reprezentanţilor companiei, aduce 80% din vânzările înregistrate în această perioadă. “România este singura ţară din grup care sărbătoreşte “Mărţişorul” şi datorită creşterii vânzărilor de produse specifice în această perioadă înregistrate în cursul anilor trecuţi, am reuşit să obţinem dezvoltare de produse specifice şi producţie dedicată a acestor produse pentru piaţa din România” declară Aura Oprea, acţionar Savorisa, compania care deţine brandul Chocolissimo pe piaţa locală. 

Românii stimulează în această perioadă şi vânzările de pe piaţa de cărţi. "Fiecare campanie care are şi o componentă emoţională aduce o creştere în vânzări mai mare decât o campanie clasică. De pildă, campania din 2017 de Sf. Valentin, când am oferit cadou un inel cu diamant, a adus o creştere de 100% a numarului de comenzi, iar campania de Mărţisor, cu reduceri la toate titlurile, de 200%. Ne aşteptam ca şi în 2018 să menţinem acelaşi ritm pentru că pregătim surprize foarte plăcute pentru clienţi", au declarat reprezentanţii Libris.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite