Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Apple, Google şi Coca-Cola domină topul mondial al celor mai valoroase branduri

1
6 Oct 2014 16:00:01
Autor: Dan Străuţ
Sectorul tehnologic şi produsele de larg consum se bucură de cea mai mare apreciere a consumatorilor
Sectorul tehnologic şi produsele de larg consum se bucură de cea mai mare apreciere a consumatorilor

Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la 113 miliarde dolari, urmat la distanţă destul de mare de Google (67,4 miliarde dolari) şi Coca-Cola (64,7 miliarde dolari), într-un top realizat de eurobrand, potrivit căruia cele mai de valoare 10 mărci din lume aparţin companiilor americane.

Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plasează pe locul 11 în topul global, cu o valoare estimată la 43,98 miliarde dolari.

Europa i-a votat pe Luis Vuitton şi Nestle

În Europa, LVMH (Luis Vuitton Moet Hennessy) a rămas cel mai valoros brand corporativ, evaluat la 39,3 miliarde de euro, pe locul 12 în top, urmat de Nestlé cu o valoare de 33 miliarde euro, pe poziţia 18, şi de AB Inbev cu 29,8 miliarde euro, pe 19.

Apple, Google şi Coca-Cola sunt urmate în top, în ordine, de Microsoft (62,3 miliarde dolari), IBM (54,4 miliarde dolari), McDonald's (48 miliarde dolari), Procter&Gamble (47,7 miliarde dolari), Johnson&Johnson (47,2 miliarde dolari), AT&T (44,9 miliarde dolari) şi Philip Morris (44,8 miliarde dolari).

"Peisajul brandurilor americane este dominat de sectorul IT& Tehnologie, cel al bunurilor de larg consum şi cel al serviciilor financiare, reprezentand 46 din 100 cele mai valoroase branduri din lume.
Europa este prezentă în top cu 41 de branduri, brandurile germane clasându-se pe primele poziţii, iar Asia este prezentă cu 13 branduri corporative
", se arată în studiul eurobrand.

Pepsi, pe locul 13

Printre brandurile prezente în top se numără şi Pepsi (locul 13), Volkswagen (21), Vodafone (23), Samsung (24), Intel (26), Deutsche Telekom (36), Facebook (39), BMW (44), Heineken (45), Red Bull (53), Visa (55), Ford (58), L' Oreal (64), H&M (75), Ikea (77), Danone (85), Colgate (91) şi Allianz (99).

Compania austriacă eurobrand, înregistrată la Viena şi specializată în servicii de consultanţă şi evaluare a mărcilor şi patentelor, a analizat peste 3.000 de firme şi brandurile acestora în 16 industrii din Europa, America şi Asia.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Florin Mihai
6.10.2014, 17:48:38

Corporatiile detin branduri profitabile. Economic, social si politic. Dar si cientii se bucura de ele.

Modifică Setările