CE: Platformele online răspund pozitiv la solicitarea Comisiei Europene de a pune capăt înşelătoriilor cu produse contra virusului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Carl Court/Getty Images
Carl Court/Getty Images

Comisia Europeană a anunţat vineri că salută reacţia platformelor online Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish şi Yahoo, de a lua măsuri pentru a pune capăt escrocheriilor online care promovează produse înşelătoare împotriva virusului (măşti, mănuşi, dezinfectanţi).

"Comisia salută reacţia platformelor online Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish şi Yahoo, de a lua măsuri pentru a pune capăt escrocheriilor online care promovează produse înşelătoare împotriva virusului (măşti, mănuşi, dezinfectanţi). Toate acestea au dat dovadă de un angajament ferm şi au răspuns pozitiv la apelul Comisiei: platformele nu numai că au pus în aplicare canale de comunicare specifice pentru a spori cooperarea cu autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor, ci au detaliat şi măsurile luate pentru a aborda şi a preveni practicile înşelătoare", a informat CE.

La 23 martie, Comisia a alertat platformele cu privire la cele mai frecvente escrocherii legate de criza provocată de coronavirus, care au drept ţină consumatorii. Vicepreşedinta Věra Jourová a reamintit, de asemenea, obligaţiile platformelor faţă de consumatori şi în ceea ce priveşte protecţia acestora, în special în timpul crizei, obligaţii menţionate şi în cadrul convorbirii din 27 martie cu platformele principale. 

Toate acesta fac parte dintr-un efort mai amplu depus de UE pentru a ajuta platformele şi alţi actori digitali să devină mai responsabili în criza coronavirusului şi să abordeze problema dezinformării şi a fraudei la adresa consumatorilor.

„Salut reacţia promptă a platformelor, a celor de reţele sociale, a pieţelor online şi motoarelor de căutare, la apelul meu de a construi o alianţă puternică cu organismele de supraveghere ale consumatorilor din UE. Numai împreună putem bloca efectiv canalele folosite de escroci pentru a exploata temerile consumatorilor cauzate de criză. Sunt încântat să constat că au fost luate măsuri ferme şi mă aştept ca acestea să fie aplicate în mod consecvent în toată această perioadă. Fac apel către toţi operatorii să le menţină în vigoare până la ieşirea din criză”, spune Didier Reynders, comisarul pentru justiţie.

Concret, măsurile recente aplicate de platforme contribuie la reducerea proactivă a anunţurilor publicitare înşelătoare şi a „produselor miracol”, care nu beneficiază de menţiuni de sănătate relevante.

"Au sporit, de asemenea, monitorizarea automată şi cea umană a conţinutului. Unele platforme au interzis temporar vânzările sau reclamele asociate unor produse specifice, cum ar fi măştile sau dezinfectanţii. Sunt puse în aplicare controale specifice în ceea ce priveşte creşterea preţurilor, respectiv promovţiile, arată CE.

În plus, operatorii desfăşoară non-stop activităţi de monitorizare sau de verificare a conţinutului. La începutul acestei luni, Comisia a oferit sfaturi consumatorilor şi comercianţilor pentru a evita practicile înşelătoare legate de pandemia de coronavirus. Aceste recomandări sunt disponibile în toate limbile UE şi pot fi găsite accesând platforma "Soluţionarea Online a Litigiilor" , cât şi pe website-ul Centrelor naţionale ale consumatorilor din Europa (ECC).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite