Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Companiile aeriene din afara UE, acuzate de concurenţă neloială

1
7 Dec 2015 18:06:32
Autor: Adevărul Financiar
Cei mai mari operatori aerieni, Lufthansa şi Air France KLM, acuză companiile aeriene din Golf că primesc subvenţii de stat ilegale FOTO: Guliver/ Getty Images
Cei mai mari operatori aerieni, Lufthansa şi Air France KLM, acuză companiile aeriene din Golf că primesc subvenţii de stat ilegale FOTO: Guliver/ Getty Images

Comisia Europeană ia în considerare noi măsuri pentru a rezolva problema presupusei concurenţe neloiale din partea companiilor aeriene din afara UE, ca parte a pachetului de măsuri prezentat luni pentru îmbunătăţirea competitivităţii sectorului aviatic european, transmite Reuters.

De asemenea, Comisia Europeană a cerut guvernelor naţionale să-i acorde mandat pentru a începe negocieri privind încheierea unor acorduri de transport aerian cu o serie de ţări, inclusiv China, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Kuweit şi Qatar.
 
Discuţiile cu statele din Golf vor fi probabil dificile, în condiţiile în care cei mai mari operatori aerieni, Lufthansa şi Air France KLM, acuză companiile aeriene din Golf că primesc subvenţii de stat ilegale şi au cerut Comisiei să rezolve această problemă în cadrul negocierilor privind încheierea unor acorduri de transport aerian. Reprezentanţii companiilor aeriene Emirates şi Etihad au respins acuzaţiile, conform Agerpres.
 
Pachetul de măsuri prezentat luni este destinat îmbunătăţirii conectivităţii în cele 28 de state membre ale UE, rezolvării problemei capacităţii reduse a aeroporturilor şi impunerii unor taxe şi reglementări în utilizarea dronelor.
 
„Vom menţine companiile europene competitive, prin noi investiţii şi oportunităţi de afaceri, permiţându-le să înregistreze creştere într-un mod sustenabil”, a afirmat comisarul UE pentru Transporturi, Violeta Bulc.
 
Sectorul aviatic european, care contribuie cu 110 miliarde de euro la PIB-ul UE, a fost afectat de expansiunea rapidă a operatorilor aerieni din Golf, în condiţiile în care Asia a devenit un centru major al traficului aerian. De asemenea, companiile europene de linie se confruntă cu dificultăţi din cauza concurenţei venite de la operatorii aerieni low-cost din Europa, cum ar fi Ryanair şi easyJet.
 
Alte state cu care Comisia Europeană vrea să negocieze încheierea unor acorduri de transport aerian sunt Arabia Saudită, Bahrein, Oman, Mexic şi Asociaţia Naţiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN).
 
Comisia Europeană intenţionează să publice anul viitor noi reglementări privind acţionariatul şi controlul companiilor aeriene din UE. În prezent, firmele străine pot deţine până la 49% din companiile aeriene din UE dar sunt mai puţine clarificări referitoare la controlul efectiv. De exemplu, Etihad deţine 29% din compania germană Air Berlin şi 49% din Alitalia. Luna trecută, Reuters a anunţat că forul comunitar ar putea atenua reglementările privind acţionariatul companiilor aeriene.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

cornel jurja
7.12.2015, 18:45:35

Nu am inteles cum pot sa fie ilegale subventii acordate companiilor aeriene din state ce nu sunt membre UE.Statele din UE si Comisia Europeana pot sa instituie pentru aceste companii taxe aeroportuare si de tranzit pentru a compensa subventiile , dar nu le pot considera ilegale. Ilegale din care punct de vedere? Companiile functioneaza pe baza legislatiei nationale din fiecare tara.Care legislatie poate sau nu sa fie armonizata cu cea a UE. Iar daca nu este Comisia UE poate lua masuri economice de contracarare a concurentei neloiale. Cum ar fi taxele aeroportuare diferentiate, interzicerea operarii in spatiul aerian al UE , taxe de tranzit al spatiului aerian etc.Problema este ca si tarile respective ar putea face la fel pentru companiile europene , mai ales cele care opereaza zboruri in zone turistice si de afaceri din Golf. Cred insa ca daca o companie aeriana isi permite sa transporte pe aceeasi distanta un calator la un pret de 1 euro nu cred ca face concurenta neloiala unei companii care practica preturi mai mari chiar de doua trei ori , daca prima companie face profit cu pretul practicat.Inseamna ca a doua companie vrea sa-si maximizeze profitul nejustificat.

+2 (2 voturi)
Modifică Setările