Criza globală de cipuri continuă. Renault pregăteşte concedierea a sute de angajaţi şi reduce producţia la o fabrică din Slovenia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Revoz, Subsidiara Renault din Slovenia va renunţa, până la finalul anului, la circa 350 de angajaţi şi va reduce producţia de la 650 la 490 de maşini pe zi, din cauza deficitului de componente electronice, transmite Xinhua.

„Condiţiile nesigure din industria auto sunt în principal rezultatul deficitului de semiconductori, precum şi alte dificultăţi, care sunt legate de pandemia de COVID-19.", transmit reprezentanţii companiei, potrivit Agerpres.

Revoz are în prezent 2.400 de angajaţi, care produc modele Renault electrice sau pe benzină, cum ar fi Twingo şi Clio. Potrivit sursei citate, în acest an compania se aşteaptă la o scădere a producţiei până la aproximativ 105.000 vehicule, de la 140.000 unităţi în 2020.

În ultimele luni, producătorii auto din întreaga lume au fost forţaţi să reducă ritmul producţiei din cauza problemelor în aprovizionare cu semiconductori. 

În acest context, grupul Renault a fost nevoit să extindă, până la finele anului, perioadele în care activitatea celor trei uzine ale sale din Spania va fi parţial suspendată, din cauza problemelor globale de aprovizionare cu semiconductori. 

Un purtător de cuvânt de la Renault Spain a precizat că Renault intenţionează să oprească, până la 61 de zile, producţia la uzina de la Palencia, unde sunt asamblate modelele Kadjar şi Megane, şi până la 40 de zile producţia uzinei de la Valladolid, unde este produs crossover-ul Capture. 

De asemenea, activitatea la uzina de motoare de la Valladolid ar putea fi suspendată până la 17 zile.

Criza globală de cipuri a redus şi producţia auto din România

Producţia auto din România, în luna septembrie a acestui an, a fost de numai 29.077 autoturisme, cu mult sub cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2020 (57.846 autoturisme) şi 2019 (37.153 unităţi), arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Potrivit sursei citate, din totalul autoturismelor produse în septembrie, în ţara noastră, 21.921 de unităţi au fost fabricate în uzina Dacia de la Mioveni şi 7.156 unităţi au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Scăderea de producţiei a venit pe fondul opririlor din luna septembrie a activităţii uzinei Dacia de la Mioveni (cinci zile la începutul lunii septembrie şi două zile la finalul lunii), din cauza crizei semiconductorilor.

Aproximativ 11.000 de angajaţi ai uzinei Dacia au rămas acasă şi în data de 8 octombrie, tot pe fondul crizei componentelor electronice.

Dacia a mai întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, în februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile.

Şi uzina celor de la Ford a fost oprită, în acest an, în perioada 26 februarie – 10 martie din cauza lipsei de semiconductori. În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. De asemena, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite