Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Criza globală de cipuri împiedică revenirea pieţei auto din Franţa. Cu cât au scăzut vânzarile de automobile în iulie

1
2 Aug 2021 16:01:25
Autor: Melania Agiu
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Deficitul global de cipuri şi creşterea numărului de cazuri noi de infectare cu COVID-19 afectează perspectivele unei redresări a pieţei auto franceze, estimează Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), conform Reuters.

Potrivit sursei citate, până acum, CCFA previziona un avans al înmatriculărilor de autoturisme noi în Franţa de 9-10% în 2021, dar datele ar putea fi revizuite în scădere, a avertizat un purtător de cuvânt al CCFA.
 
„Credem că ar putea fi dificil să înregistrăm vânzări de 1,8 milioane de vehicule anul acesta", a declarat purtătorul de cuvânt al grupului de lobby al producătorilor auto.
 
Franţa rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei. Anul trecut, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au scăzut la 1,65 milioane de vehicule, de la 2,21 milioane de unităţi în 2019, în urma opririi producţiei fabricilor auto din cauza efectelor pandemiei.
 
Deficitul global de semiconductori şi incertitudinile privind evoluţia pandemiei afectează cei mai mulţi producători auto, inclusiv grupurile auto Renault şi Stellantis.
 
În iulie, vânzările de automobile în Franţa au scăzut cu aproximativ 35%, la 115.713 unităţi, în timp ce în primele şapte luni ale anului piaţa auto franceză a înregistrat un avans de 16%, faţă de perioada similară din 2020, arată datele CCFA.
 

Situaţia în România

Uzina Dacia de la Mioveni şi-a sistat din nou producţia, pentru trei zile, săptămâna trecută, din cauza lipsei semconductorilor. Câteva secţii ale uzinei de autoturisme nu au mai putut funcţiona, iar mai mulţi angajaţi din cei 15.000 care lucrează la Mioveni, au fost trimişi acasă.
 
Ultima dată când Uzina Dacia şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie şi marie a avut cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei de componente electrice. 
 
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă în zilele 26, 27 şi 28 iulie”, au explicat reprezentanţii companiei, potrivit Economedia.
 
Pe fondul crizei microcipurilor, şi Uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie. Uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Koln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova maximul de zile în care producţia a fost tăiată a fost de şase zile, alături de mai multe zile cu producţie în două schimburi, în loc de trei. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.
 
În primele şase luni din 2021, Dacia Mioveni şi Ford Craiova au produs 236.663 de maşini, o creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marcată de restricţiile anti-COVID-19. În prima jumătate a anului în curs, Dacia a produs 145.515 autoturisme, iar Ford, 91.148 de unităţi.
 
Sectorul auto a avut cel mai mult de suferit anul acesta din cauza problemelor cu aprovizionarea cu semiconductori.  Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice, transmite Agerpres.
 
În urmă cu puţin timp, grupul german Daimler AG a avertizat că deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini în semestrul doi din 2021. Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
 

UE vrea să ajungă la 20% din producţia globală de cipuri în mai puţin de zece ani

Comisia Europeană a lansat, la mijlocul lunii liulie, două noi alianţe industriale, respectiv Alianţa pentru tehnologiile procesoarelor şi semiconductorilor şi Alianţa europeană pentru date industriale, Edge şi Cloud.
 
Cele două noi alianţe vor avansa următoarea generaţie de microcipuri şi tehnologii de stocare de date şi vor oferi UE capacităţile necesare pentru a-şi consolida infrastructurile, produsele şi serviciile digitale critice. 
 
„Microcipurile, inclusiv procesoarele, sunt tehnologii cheie care alimentează toate dispozitivele şi maşinile electronice pe care le folosim astăzi. Cipurile stau la baza unei mari varietăţi de activităţi economice şi determină eficienţa energetică şi nivelurile de securitate ale acestora. Capacităţile de dezvoltare a procesoarelor şi cipurilor sunt cruciale pentru viitorul celor mai avansate economii de astăzi. Alianţa industrială privind procesoarele şi tehnologiile semiconductoarelor va fi un instrument cheie pentru continuarea progresului industrial în UE în acest domeniu, transmite Comisia Europeană.
 
Potrivit executivului european, alianţa „va identifica şi aborda blocajele actuale, nevoile şi dependenţele din întreaga industrie asigurându-se că Europa are capacitatea de a proiecta şi produce cele mai avansate cipuri, reducând în acelaşi timp dependenţele sale strategice generale, prin creşterea ponderii sale din producţia globală de semiconductori la 20% până în 2030.”
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Tomescu Tom
2.08.2021, 16:18:02

Nu știu de ce ... dar am impresia că mașinile lui Henry Ford , alea de la începuturile carierei .. vor fi în curând , din nou .. la mare căutare ! N-au nevoie de limitatoare de viteză, de wi-fi , de navigație GPS .. nu au nevoie de senzori de orice fel .. Și mai ales .. de chip-uri .. Bree .. cică nici nu consumau prea multă benzină ..

-16 (16 voturi)
Modifică Setările