Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Criza lanţurilor de aprovizionare s-ar putea extinde şi în 2022. Marea Britanie ar putea rămâne fără spaţiu de depozitare

1
27 Oct 2021 09:35:47
Autor: Afrodita Cicovschi
FOTO EPA-EFE
FOTO EPA-EFE

Criza lanţurilor de aprovizionare afectează redresarea celei mai mari economii a Europei, Germania, scrie Financial Times. Blocajele existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare afectează capacitatea de producţie.

Jeremy Nixon, şeful uneia dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, Ocean Network Express, a lansat cel mai recent avertisment cu privire la efectul pe care criza lanţurilor de aprovizionare îl are asupra comerţului internaţional. Potrivit acestuia, criza ar putea dura cel puţin încă un an dacă guvernele nu-şi vor creşte investiţiile în porturi, linii feroviare, depozite şi sisteme rutiere.
 
Marea Britanie ar putea rămâne fără spaţiu de depozitare în decurs de un an în condiţiile în care per­turbarea lanţurilor de apro­vizionare coincide cu o creştere puternică a sectorului de cumpărături online, avertizează un agent din sectorul imobiliar. Mai mult de un sfert dintre cumpărăturile din sectorul britanic de retail sunt realizate acum online, deşi nivelul a scăzut de la un vârf de 37% atins în ianuarie, relevă date oficiale. Pe fondul temerilor privind întârzierea livrărilor, ia amploare şi fenomenul cumpără online, preia din magazin.
 
Efectele crizei lanţurilor de aprovizionare vor deveni vizibile şi în ceea ce priveşte câştigurile companiilor pe trimestrul trei, scrie Mediafax.
 
Din cauza aceleiaşi crize, industria publicităţii este nevoită să-şi regândească marile campanii de promovare în cea mai importantă perioadă a sa, cea de dinaintea sărbătorilor de iarnă. După cum arată editorul Toy Insider, „nu poţi face publicitate unei jucării despre care nu ştii dacă va apărea pe rafturile magazinelor”.
 
Între timp, constructorii auto europeni avertizează că industria riscă o repetare a crizei semiconductorilor. Constructorii auto europeni trebuie să-şi reducă dependenţa de Asia, riscând în caz contrar o repetare a crizei care a dus la închideri de fabrici pe întregul continent, a avertizat şeful asociaţiei auto a regiunii.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Ploiesteanu Vasile
27.10.2021, 13:40:47

Cam asa se petrec lucrurile cand, in goana dupa profit, plasezi aproape toate" bijuteriile coroanei" in curtea marelui timonier Xi sau pe acolo pe langa el. Setea de castiguri pe termen scurt, pe principiul "dupa noi potopul", nu poate duce la altceva. O sa vina talibanii mondializarii sa ne explice ca sistemul se va auto-regula, ca "mana invizibila", atat de draga liberalilor in economie, o sa faca, iar, minuni. Dar parca incepe sa inteleaga lumea ca un pic de "regulare", chiar si fara baze 100% economice, ar mai echilibra nitel o economie devenita prea complexa pentru ca sa se "aseze" singura. Totul depinde de cat de echilibrata va fi "regularea", ca sa nu cadem in extremele pe care le-au cunoscut economiile excesiv de centralizate. Decreteii stiu despre ce e vorba.

Modifică Setările