Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Elon Musk scumpeşte sedanul Model S vândut în Europa. Preţul, cu 20.000 de dolari mai mare decât în SUA

5
26 Nov 2020 13:37:48
Autor: Afrodita Cicovschi
Foto AFP
Foto AFP

Tesla Inc a majorat preţurile pentru sedanul Model S în Europa, procentajul variind în diverse ţări, arată datele publicate pe site-ul producătorului american de vehicule electrice, transmite Reuters, citat de agenţiile române de presă.

În prezent, preţul pentru Model S în Germania se situează la 81.990 euro (97.699,28 dolari), comparativ cu preţul anterior, de 76.990 euro. De asemenea, Tesla a majorat preţurile şi în Franţa şi în Marea Britanie cu 5.000 euro, în timp ce în Spania creşterea a fost de 2.000 euro.
 
Comparativ, Model S costă 67.920 de dolari în SUA.
 
După ce guvernele din Germania şi Franţa, cele mai mari pieţe auto din regiune, au majorat stimulentele pentru achiziţionarea de vehicule electrice, cumpărătorii au luat cu asalt reprezentanţele. Potrivit BloombergNEF, subvenţiile acordate de cele două ţări sunt printre cele mai mari din lume.
 
Site-ul de ştiri Electrek anunţase că Tesla a majorat preţurile pentru SUV-ul Model X şi sedanurile Model 3.
 
Reuters precizează că nu a putut verifica în mod independent aceste modificări.
 
Marţi, capitalizarea bursieră a Tesla Inc a trecut pragul de 500 de miliarde de dolari, pe măsură ce investitorii s-au grăbit să cumpere acţiuni înainte de includerea companiei în indicele bursier S&P 500.
 
Marţi, la debutul tranzacţiilor pe Wall Street, acţiunile Tesla au crescut cu până la 3,9%, la o valoare record de 542,35 dolari, ceea ce a evaluat compania pentru o scurtă perioadă de timp la 514 miliarde de dolari.
 
Miercuri, acţiunile Tesla au urcat cu 3,4%, deşi compania a rechemat la service în SUA aproximativ 9.500 vehicule Model X şi Model Y.
 
Pe plan global, livrările Tesla în trimestrul trei din 2020 au depăşit estimările analiştilor de pe Wall Street, datorită cererii mai ridicate pentru sedanul Model 3 şi a redresării cererii pe plan global pentru modelele companiei.
 
Compania a vândut în perioada iulie-septembrie 139.300 de SUV-uri şi sedanuri, un avans de 44% faţă de perioada similară din 2019, când a livrat 97.000 de unităţi. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

bios
26.11.2020, 13:59:39

In conditiile astea, un european ar trebui sa fie un snob complet imbecil sa cumpere o masina Tesla. Oricum era o doar o fitza generata de prostie sa cumperi o Tesla, de la un personaj cel putin indoielnic precum Musk. La banii aia chiar poti sa iti iei o masina de la o marca serioasa...

+2 (2 voturi)
The Fog
26.11.2020, 14:29:18

Cerere si oferta. Exista cerere, exista subventii, de ce ar tine preturile unde sunt? Ia amintiti-va, cum au evoluat preturile la imobiliare dupa ce s-a umput piata de creditare.

-10 (12 voturi)
Popa Pius
26.11.2020, 14:33:43

Și cînd te gîndești cam care ar fi prețul real, că totuși, sînt fabricate integral în China...

0 (2 voturi)
Stefan din Nord
26.11.2020, 15:07:23

Vrei iPhone platesti cat nu face Vrei MacBook platesti Vrei Tesla platesti Scumpi domnule americanii astia Bine ca mai exista si concurenta ,nu sunt singurii detinatori de tehnologie avansata din lume . Preturi sunt pentru toate buzunarele Cum zicea unul O masina SH de 3000 de euro ,te poate duce la destinatie la fel ca una de 1 milion de euro .

-2 (4 voturi)
The Fog
27.11.2020, 08:28:56

Nu vrei sa coci, cumperi de la cofetarie, platind cat nu face. Nu vrei sa gatesti, mananci de la restaurant, platind cat nu face. Nu iti place sa te murdaresti, chemi instalatorul, platind "cat nu face". Tot ce face altul pentru tine are un pret, care reflecta cat de mult iti displace sa faci singur treaba aia (cerere) si cat iti permiti sa platesti (oferta). Poate unii cred ca si-ar face cu usurinta o masina electrica mai buna ca Tesla, din componente care se gasesc prin comert, la pretul componentelor. Ceea ce nu functioneaza nici pentru masini normale, oricat de meserias ai fi. In primul rand componentele pot fi aceleasi... dar firmele le cumpara la alte preturi decat service-urile, pe volume mari. Pe urma linia de fabricatie si micile chitibusuri de asamblare... pe care firma a platit destul, la proiectare si executie. Adevarul e ca firmele auto au platit enorm ca sa ramana competitive pe piata, in ciuda concurentei, crizelor si... politicienilor care vin cu depoluarea. Si cei care au trisat si au fost prinsi au platit si mai mult. Data viitoare cand mergeti la restaurant nu va lasati, faceti gat la preturi, ziceti cat e kilu' de cartofi la piata.

-1 (1 vot)
Modifică Setările