Ford iese de pe pieţele din Japonia şi Indonezia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ford Motor îşi va închide toate operaţiunile din Indonezia şi Japonia până la finalul lui 2016, deoarece nu reuşeşte să-şi majoreze cota de piaţă, scrie Reuters.

"Din păcate, în urma acestei retrageri membrii echipelor noastre din Japonia şi Indonezia nu vor mai lucra pentru Ford Japonia sau Ford Indonezia", a anunţat preşedintele diviziei Asia Pacific, Dave Schoch, citat de Agerpres.

Ford este cel de-al doilea mare producător auto din SUA şi deţine o cotă de piaţă de 0,1% în Japonia şi 0,6% în Indonezia. Anul trecut, producătorul auto american a vândut puţin peste 11.000 de vehicule pe cele două pieţe, conform Wall Street Journal.

În Japonia, mărcile autohtone deţin peste 90% din piaţa de automobile noi. Ford şi-a început operaţiunile în Japonia în urmă cu patru decenii şi deţine o reţea de 52 de dealeri şi 292 de angajaţi. Anul trecut a vândut în Japonia circa 5.000 de vehicule.

Producătorul auto a început să opereze în Indonezia în 2002 şi are în prezent o reţea de 44 de dealeri şi 35 de angajaţi. Anul trecut, Ford a vândut pe piaţa locală circa 6.000 de vehicule.

Ford nu este singurul producător auto care s-a retras de pe piaţa din Indonezia. Anul trecut, General Motors a decis să nu mai producă automobile aici din cauza concurenţei intense din partea producătorilor autohtoni.

Ford a dat asigurări că participaţia pe care o deţine la Mazda nu va fi afectată în niciun fel după ieşirea de pe această piaţă.

În România, Ford şi-a început operaţiunile în 2012 la fabrica de la Craiova, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al fabricii şi prima maşină românească de cinci stele EuroNCAP. În acelaşi an, producătorul auto american a început să producă şi motorul EcoBoost.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite