Germania intenţionează să creeze un „pod cerealier” pentru a asigura aprovizionarea cu cereale din Ucraina

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock / Tren în Ucraina
Foto: Shutterstock / Tren în Ucraina

Conform surselor de la Berlin, iniţiativa va implica utilizarea a 20 de mii de trenuri de marfă, care ar putea transporta cereale în alte ţări.

Guvernul german, în cooperare cu cel mai mare operator de transport feroviar de marfă din Europa, DB Cargo, care este o divizie a concernului feroviar german Deutsche Bahn, intenţionează să elaboreze un plan pentru crearea unui aşa-numit pod cerealier, al cărui scop este să asigure aprovizionarea neîntreruptă cu cereale din Ucraina, către ţările terţe. conform ziarului german Handelsblatt.

Potrivit acesteia, un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a confirmat publicaţiei că „există deja planuri în acest sens”. „Ca angajat al transportului feroviar, sunt obligat să asigur livrarea a 20 de milioane de tone de cereale pentru a preveni o catastrofă alimentară în lume”, a declarat pentru Handelsblatt, Michael Theurer, secretar de stat al Ministerului Federal al Transporturilor din Germania. Totodată, el a menţionat că în prezent sunt în curs negocieri cu reprezentanţii căilor ferate ucrainene şi alţi operatori feroviari europeni, inclusiv cei din Polonia, Cehia, Slovacia şi România. „În acest moment, studiem cum să aducem efectiv la viaţă acest pod cerealier”, a subliniat el.

Alocarea fondurilor
Totodată, Teurer a precizat că este vorba despre aproximativ 20.000 de trenuri care ar putea transporta cereale din Ucraina în alte ţări. Finanţarea operaţiunilor se poate realiza din bugetul federal. Problemele de neutralitate competitivă sunt, de asemenea, importante. În acest moment, Cabinetul German este gata să furnizeze 430 de milioane de euro. Decizia finală privind distribuirea fondurilor este de aşteptat să fie luată de autorităţi miercuri. În plus, Comisia Europeană şi ONU participă la negocierile privind punerea în aplicare a planului „podului de cereale”.

Aşa-numitul pod cerealier, potrivit lui Handelsblatt, include două aspecte. Pe de o parte, lanţurile de aprovizionare întrerupte trebuie create şi protejate. Ucraina exportă în principal cereale pe mare. Deoarece transporturile maritime din întreaga lume se confruntă cu dificultăţi din cauza sancţiunilor impuse Rusiei pe fondul evenimentelor din Ucraina, precum şi din cauza restricţiilor actuale legate de epidemia coronavirus din China, transportul trebuie să fie efectuat pe calea ferată.

În acelaşi timp, este necesară trimiterea de maşini agricole la Kiev, de la piese de schimb la tractoare noi, combine şi alte echipamente.

Porturile maritime
Filiala feroviară DB Cargo va juca un rol central în construirea Podului pentru cereale din mai multe motive. În ultimele săptămâni, compania de stat a demonstrat că ruta feroviară către Ucraina este în mare parte intactă. La începutul lunii martie, compania a lansat aşa-numitul pod de cale ferată pentru livrarea de ajutor umanitar. DB Cargo oferă, de asemenea, o reţea feroviară care conectează porturi importante precum cele de pe coasta Mării Adriatice sau de pe coasta Mării Nordului. Acolo, cerealele puteau fi reîncărcate şi transportate cu vaporul în regiunile care au cea mai mare nevoie de ele, în primul rând în ţări precum Etiopia, Liban sau Indonezia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite