Google ajută potenţialii exportatori locali să găsească pieţe de desfacere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google Market Finder

Google a lansat Market Finder, o aplicaţie pentru companiile care doresc să îşi extindă afacerile în străinătate. Cum datele Google România arată că 60% dintre companiile care doresc să exporte reclamă lipsa informaţiilor despre pieţte externe, gigantul IT a decis să ajute firmele cu toate datele de care acestea au nevoie pentru a da startul unei activităţi de export.

Una dintre problemele majore pe care le are economia Românească în prezent este deficitul comercial. Acesta reprezintă diferenţa dintre exporturi şi importuri, iar dacă importurile sunt mai mari înseamnă că ies bani din ţară fără a fi înlocuiţi de sume care să intre.

Ajuns la 5.04 miliarde euro după primele patru luni ale anului, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, deficitul ameninţă să distrugă balaţa macroeconomică, cu efecte directe în inflaţie şi cursul de schimb. Importurile au crescut cu 8,3% în perioada analizată, până la 28,1 miliarde euro, în timp ce exporturile au avansat cu doar 3,8%, până la 23,06 miliarde euro.

Dacă ne uităm la structura importurilor observăm că cele mai multe produse sunt cele care nu se produc în România, de la electrocasnice şi alte articole manufacturate până la autoturisme şi alte echipamente de transport. Ceea ce poate însemna că avem nevoie de acele bunur, iar soluţia nu este să stopăm importurile, ci să găsim pieţe de desfacere pentru produsele pe care le producem.

Aici intervine aplicaţia Market Finder oferită gratuit de Google. Aplicaţia oferă informaţii despre dimensiunea pieţei ţintă, despre structura acesteia şi potenţialii clienţi, inclusiv despre cât sunt aceştia dispuşi să plătească. De asemenea, oferă informaţii despre competitorii de pe piaţa respectivă.

Paşii de urmat

Prima etapă pentru o companie care vrea să facă export este de a găsi cele mai bune pieţe pentru produsele comercializate. După introducerea adresei web a afacerii, Market Finder va căuta şi sugera pieţele cele mai potrivite. De asemenea, va fi afişat numărul de căutări lunare pe Google (principalul motor de căutare din lume) pentru produsul vândut de companie şi dimesiunea potenţială a pieţei. Aplicaţia analizează gradul de utilizare a internetului, datele demografice şi venitul disponibil şi oferă indicatori clari despre potenţialul fiecărei pieţei.

A doua etapă este pregătirea afacerii pentru pieţele externe, pentru care Market Fidner oferă ghiduri şi sfaturi despre cum să comunici eficient căter o nouă piaţă indiferent de limbă, obiceiuri şi preferinţe de plată. Aplicaţia are resurse de logistică prin care poate arăta regulile internaţionale pentru livrări şi transport, iar ghidul plăţilor arată care sunt cele mai comune modalităţi de plată din fiecare piaţă.

În cea de-a treia etapă sunt căutaţi clienţii. Aplicaţia oferă resurse pentru pregătirea în digital marketing, prin care arată să creeze campanii de piblicitate eficiente şi ţintite căter piaţa aleasă. Resursele puse la dispoziţie sunt studii de caz, ghiduri şi materiale video.

Cursuri off-line

Google România a lansat şi programul naţional „Exportă cu Google Adevărul Digital”, prin care oferă consultanţă gratuită în hub-urile Google din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara şi Iaşi. Antreprenorii pot învăţa cum să creeze şi să implementeze o strategie de export potrivită pentru afacerea lor. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite