Mania Pokemon Go a dublat capitalizarea Nintendo, grupul nipon a depăşit valoarea Sony

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interesul generat de jocul Pokemon Go a permis grupului japonez Nintendo dublarea capitalizării de piaţă a companiei de jocuri video, aceasta reuşind să depăşească rivalul nipon Sony.

La finalul primei şedinţe de tranzacţionare de marţi, acţiunile Nintendo s-au apreciat cu 10,79%, până la 30.780 yeni (290 de dolari), mai mult decât dublu faţă de valoarea de 14.380 yeni înregistrată de titlurile Nintendo la data de 6 iulie, ziua de dinaintea lansării pe piaţă a Pokemon Go. Conform acestor valori, între 7 şi 19 iulie, acţiunile Nintendo au crescut cu 114,04%, iar capitalizarea bursieră a companiei a urcat până la 4.360 miliarde yeni, devansând-o cu 300 miliarde de yeni pe cea a Sony, una dintre cele mai renumite companii japoneze, relatează Agerpres.ro.

Ulterior, miercuri dimineaţa, Nintendo avea o capitalizare de 37,83 miliarde de dolari, în vreme ce titlurile Sony au avansat la rândul lor cu 0,87%, astfel că acum valoarea sa de piaţă este de 38,66 miliarde de dolari.

În plus, vineri, acţiunile Nintendo au stabilit un nou record, fiind tranzacţionate acţiuni în valoare de 476 miliarde de yeni, adică echivalentul a 4.49 miliarde de dolari, cel mai mare volum zilnic de tranzacţionare înregistrat de acţiunile unei singure companii la Tokyo Stock Exchange.

Toate aceste recorduri se datorează succesului înregistrat de jocul Pokemon Go, care, iniţial, a fost lansat oficial doar în cinci ţări: SUA, Australia, Noua Zeelandă, Marea Britanie şi Germania.

Jocul urmează să fie lansat în 200 de ţări, dar Niantic Labs – compania care a dezvoltat jocul – a anunţat că în prezent lucrează la creşterea capacităţii serverelor pentru a putea face faţă unui număr mare de jucători.

Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea şi capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viaţa reală. Practic, utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locaţii în viaţa reală unde pot găsi, face schimb şi lupta cu pokemoni. Jocul în sine este gratuit, însă utilizatorul este stimulat să bage mâna în buzunar dacă vrea să adauge anumite funcţii suplimentare.

Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care în traducere înseamnă „monştri de buzunar“.

Niantic, Nintendo, Google

Niantic Labs a fost fondată ca parte a Google în 2010, dar anul trecut a fost separată de grup odată cu redenumirea holdingului în Alphabet, astfel că a devenit companie independentă. Pokemon Go a fost creat de către Niantic împreună cu The Pokemon Company. La rândul ei, aceasta din urmă a fost formată în 1998 pentru a gestiona drepturile de proprietate intelectuală ale francizei Pokemon, fiind un parteneriat în trei, între Nintendo (33%), Game Freak (33%) şi Creatures (34%). Pe lângă jocurile video, compania primeşte bani în schimbul drepturilor de licenţiere a personajelor Pokemon, care apar ca jucării sau gadgeturi. The Pokemon Company a generat venituri de două miliarde de dolari în 2014 şi de 2,1 miliarde de dolari în 2015.

Mai departe, atât Nintendo cât şi Pokemon Company şi Google deţin pachete de acţiuni la Niantic Labs, însă mărimea acestora nu este cunoscută.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite