O reclamă Coca-Cola în care apar cupluri gay sărutându-se agită spiritele în Ungaria

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Politicienii şi activiştii conservatori unguri caută să boicoteze băuturile Coca cola şi să obţină retragerea unor reclame ale companiei în care apar cupluri de acelaşi sex sărutându-se. Parte a campaniei publicitare „Iubirea e iubire”, reclamele  au fost lansate cu câteva zile înainte de startul festivalului Sziget, relatează CNN.

 „Coca-Cola promovează diversitatea, incluziunea şi egalitatea în campaniile sale şi sprijină aceste drepturi şi la nivelul societăţii„ a spus purtătorul de cuvânt al companiei. 

„În calitate de susţinători ai comunităţii LGBT credem că fiecare are dreptul să aleagă persoana pe care o iubeşte. Campania derulată în acest moment în Ungaria reflectă aceste valori”.

Posterele conţin slogane precum „Zero Zahăr. Zero Prejudecăţi”.

István Boldog, unul dintre liderii partidului lui Viktor Orban,  Fidesz, a lansat un apel la boicotarea produselor Coca-Cola până când reclamele, care apar deja la staţiile de metrou şi pe alte panouri publicitare, vor fi retrase.

O petiţie online, care solicită oficialilor locali să interzică reclamele, a strâns deja 50.000 de semnături, fiind necesare încă pe atâtea pentru a-şi atinge scopul.

„Până acum multinaţionalele din Ungaria nu au inclus în reclamele lor conţinut şi mesaje gay explicite. Nu vă faceţi iluzii, ăsta e un test”, se arată în petiţie. „Dacă societatea ungară acceptă aşa ceva, lucrurile vor avansa. De la postere şi reclame la filme, produse şamd. Şi pe măsură ce lăsăm garda mai jos, ne va fi tot mai greu să le frânăm”.

Festivalul Sziget se organizează în fiecare an şi promovează un „mediu în care nici persoană nu poate fi discriminată sau insultată pe baza culorii pielii, religiei sau identităţii sexuale”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite