Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Premieră mondială: Primul tren regional de pasageri cu operare automată. Când au loc primele teste

5
31 May 2020 09:02:20
Autor: Afrodita Cicovschi
Foto globalrailwayreview.como
Foto globalrailwayreview.como

O nouă premieră mondială este în pregătire, după succesul testării primelor trenuri cu hidrogen din lume, respectiv testarea primului tren regional de pasageri cu operare automată.

Ministerul Economiei din Germania a acordat Alstom distincţia „Innovation Prize for Regulatory Sandboxes” pentru un proiect de testare planificat în vederea implementării operării automate a trenurilor (Automatic Train Operation – ATO) în operarea zilnică a trenurilor regionale de pasageri, a anunţat Alstom.
 
Proiectul va începe în 2021, în colaborare cu Asociaţia Regională Braunschweig, Centrul Aerospaţial German (DLR) şi Universitatea Tehnică din Berlin (TU Berlin).
 
După evaluarea liniilor selectate şi a echipamentelor necesare pentru operarea automată, testele vor fi efectuate împreună cu Metronom Eisenbahngesellschaft, operator feroviar din Saxonia Inferioară, cu două trenuri regionale Coradia proprietatea Regionalbahnfahrzeuge Großraum Braunschweig GmbH. Alstom este de multă vreme lider mondial în soluţii ATO pentru sisteme de metrou, dar aceste teste vor reprezenta o premieră mondială pentru trenurile regionale de pasageri.
 
„În viitor, trenurile automatizate vor optimiza operaţiunile feroviare regionale, vor reduce consumul de energie şi vor oferi mai mult confort călătorilor. Astfel, conducerea extrem de automatizată va contribui decisiv la protecţia climei, precum şi la dezvoltarea unui sistem feroviar modern şi atractiv. După dezvoltarea şi testarea cu succes a primului tren din lume pe bază de hidrogen, Coradia iLint, Alstom este încă o dată pionier inovator în transportul feroviar, cu proiectul pilot al trenurilor regionale operate automat”, a spus Jörg Nikutta, Director General al Alstom în Germania şi Austria.
 
Pentru acest proiect, două trenuri bazate pe platforma de succes a Alstom, Coradia Continental, vor fi echipate cu echipamentele Sistemului european de control al trenurilor (ETCS) şi cu echipamente suplimentare de Operare automată a trenului (ATO).
 
Echipamentele vor permite ca trenurile să fie operate automat, testând niveluri diferite de automatizare (Grade of Automation – GoA): GoA3 în operarea obişnuită cu pasageri şi GoA4 în timpul manevrelor. GoA3 descrie o călătorie complet autonomă a trenului, dar cu un însoţitor care poate să intervină în operare în situaţii de urgenţă. GoA4 se referă la operarea neasistată, fără personal la bord, dar cu posibilitatea controlului de la distanţă. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

aşa şi aşa
31.05.2020, 09:10:07

Să vezi "distracţie" cînd hackerii îşi vor pune mintea cu preluarea controlului unor asemenea mijloace de transport.... Hai, o maşină autonomă are cîţiva pasageri cel mult, pe cînd un tren, sau metrou.... Să pui vieţile a sute de pasageri în "mîna" unor calculatoare... Pentru economisirea salariilor unor conductori?...

+1 (3 voturi)
KalmM
31.05.2020, 13:52:13

Odată cu implementarea rețelei 5G Huawei, aceste trenuri vor deveni foarte sigure, vor fi controlate direct de Beijing.

kitty kat
31.05.2020, 12:38:06

Tot mai bune suntt trenurile din RO: se fumeazå/bea alcool in vagoane ca in bar, lumea scuipå cojile de seminte pe jos fårå ca controlorul så le facå o observatie måcar, wc nu are hartie, såpun, luminå si nici måcar usa nu se incuie, ferestrele din compartiment nuu se deschid/inchid, aerul conditionat e doar teorie in fapt panå ajungi vara la mare esti lesinat, dar e bine cå plåtim pret de lux pe bilete. Eram så uit de coloratii ce se plimbå printre vagoane cu napolitane, seminte, reviste expirate, ciorapi, si alte zdrente de vanzare... In care altå tarå din UE mai existå asa "conditii" in tren?

Bogdan Liviu
31.05.2020, 13:25:46

mai misto e la noi: opreste mecanicu la bariera, pune trenul pe avarii si se duce sa-ai ia o cafea ... culmea: angajat al unuia din cei mai mare operatori feroviari din EU .... cred ca va amintiti articolul ... motor pe hidrogen ok dar fara mecanic; cam aiurea. care e rostul ? economia la un salariu de conductor ? computerele alea costa, au nevoie de mentenanta , se mai si strica ... a incercat adidas cu doua uriase fabrici in DE si SUA robotizate : dupa putini ani, au decis sa le inchida si sa mute inapoi productia in asia : e mai ieftin un muncitor decat un robot . inca ....

+1 (1 vot)
IonIon Codreanu
31.05.2020, 22:13:07

Nu se poate! Românul nostru știe că tot ce mișcă bine s-a născut în America!