Premieră mondială: Primul tren regional de pasageri cu operare automată. Când au loc primele teste

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto globalrailwayreview.como
Foto globalrailwayreview.como

O nouă premieră mondială este în pregătire, după succesul testării primelor trenuri cu hidrogen din lume, respectiv testarea primului tren regional de pasageri cu operare automată.

Ministerul Economiei din Germania a acordat Alstom distincţia „Innovation Prize for Regulatory Sandboxes” pentru un proiect de testare planificat în vederea implementării operării automate a trenurilor (Automatic Train Operation – ATO) în operarea zilnică a trenurilor regionale de pasageri, a anunţat Alstom.

Proiectul va începe în 2021, în colaborare cu Asociaţia Regională Braunschweig, Centrul Aerospaţial German (DLR) şi Universitatea Tehnică din Berlin (TU Berlin).

După evaluarea liniilor selectate şi a echipamentelor necesare pentru operarea automată, testele vor fi efectuate împreună cu Metronom Eisenbahngesellschaft, operator feroviar din Saxonia Inferioară, cu două trenuri regionale Coradia proprietatea Regionalbahnfahrzeuge Großraum Braunschweig GmbH. Alstom este de multă vreme lider mondial în soluţii ATO pentru sisteme de metrou, dar aceste teste vor reprezenta o premieră mondială pentru trenurile regionale de pasageri.

„În viitor, trenurile automatizate vor optimiza operaţiunile feroviare regionale, vor reduce consumul de energie şi vor oferi mai mult confort călătorilor. Astfel, conducerea extrem de automatizată va contribui decisiv la protecţia climei, precum şi la dezvoltarea unui sistem feroviar modern şi atractiv. După dezvoltarea şi testarea cu succes a primului tren din lume pe bază de hidrogen, Coradia iLint, Alstom este încă o dată pionier inovator în transportul feroviar, cu proiectul pilot al trenurilor regionale operate automat”, a spus Jörg Nikutta, Director General al Alstom în Germania şi Austria.

Pentru acest proiect, două trenuri bazate pe platforma de succes a Alstom, Coradia Continental, vor fi echipate cu echipamentele Sistemului european de control al trenurilor (ETCS) şi cu echipamente suplimentare de Operare automată a trenului (ATO).

Echipamentele vor permite ca trenurile să fie operate automat, testând niveluri diferite de automatizare (Grade of Automation – GoA): GoA3 în operarea obişnuită cu pasageri şi GoA4 în timpul manevrelor. GoA3 descrie o călătorie complet autonomă a trenului, dar cu un însoţitor care poate să intervină în operare în situaţii de urgenţă. GoA4 se referă la operarea neasistată, fără personal la bord, dar cu posibilitatea controlului de la distanţă. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite