Business Internaţional

articolul anterior articolul urmator

Presă versus presă: USA Today vrut să cumpere Los Angeles Times şi Chicago Tribune pentru 815 milioane de dolari, dar oferta a fost refuzată

0
5 May 2016 16:43:17
Autor: Daniel Ionascu
Tribune Publishing vrea să facă din Los Angeles Times un brand global
Tribune Publishing vrea să facă din Los Angeles Times un brand global

Gannett Co, societatea care deţine ziarul USA Today, a făcut o ofertă de preluare a rivalei Tribune Publishing, care editează ziarele Los Angeles Times, Chicago Tribune sau Orlando Sentinel, pentru care a oferit 815 milioane de dolari, scrie Reuters.

Oferta a fost respinsă de către consiliul de administraţie al Tribune, ca nereflectând valoarea adevărată a companiei şi nefiind în interesul acţionarilor.
Acţiunile Tribune au scăzut cu 4% în urma anunţului, până la 11,02 dolari bucata, în vreme ce acţiunile Gannett au înregistrat un recul de 13%, după ce anterior închiseseră şedinţa de tranzacţionare la 16,27 de dolari pe unitate.
 
Drept răspuns, Robert Dickey – directorul executiv al Gannett – a cerut acţionarilor Tribune să nu voteze reprezentanţii nominalizaţi pentru consiliul de administraţie în timpul şedinţei din 2 iunie pentru a trimite „un mesaj clar“ directorilor pentru a se angaja în discuţii serioase.
 
Gannett vrea să se extindă în mai multe oraşe prin preluarea unor rivali, scopul fiind crearea unei companii mult mai eficiente.
 
Oferta făcută pentru achiziţia Tribune vine într-o vreme în care presa scrisă are de înfruntat scăderea vânzărilor l atarabă, reducerea veniturilor din reclamă şi o trecere tot mai accentuată a cititorilor către conţinut multimedia digital. Astfel, jucătorii din domeniu nu au alte opţiuni decât să fuzioneze sau să găsească noi surse de venituri.
 
Tribune Publishing vrea să dezvolte Los Angeles Times drept un brand global şi să îmbrăţişeze o strategie digitală care ar genera mai multă valoare pentru acţionari decât oferta Gannett. Pe lângă acesta, Tribune mai deţine Baltimore Sun, Hartford Courant, The Morning Call, Sun Sentinel, Daily Press, dar şi o serie de publicaţii de nişă.
 
Justin Dearborn, directorul general al Tribune Publishing, spune că acuzaţiile Ganett potrivit cărora oferta nu a fost luată în serios induc în eroare acţionarii.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările