UPDATE Scandalul emisiilor face o nouă victimă: acţiunile Renault scad cu 20%, pe fondul unei investigaţii privind testele de poluare. Renault confirmă raidul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acţiunile Renault au scăzut cu până la 20%, după ce un reprezentant al sindicatului CGT a anunţat că oficiali ai biroului antifraudă din Ministerului Economiei au confiscat computere de la birourile companiei, în cadrul unei posibile investigaţii privind testele pentru emisiile automobilelor. Declinul a ras 5,8 miliarde de euro din valoarea de piaţă a Renault. Grupul francez a confirmat raidul şi cooperează cu autorităţile.

Agenţi ai biroului antifraudă au vizitat unele sedii ale Renault care au legătură cu standardele de testare şi certificare a motoarelor, a declarat Florent Grimaldi, reprezentant al CGT la uzina Renault din Lardy, confirmând o informaţie relatată de AFP, transmite Reuters.

Acest fapt a lăsat impresia că investigaţia este legată de standardele emisiilor, în urma scandalului de la Volkswagen, a spus Grimaldi.

Reprezentanţii Renault şi cei ai biroului antifraudă nu au putut fi contactaţi pentru informaţii.

Acţiunile Renault au scăzut cu 16%, la 72,98 euro pe unitate, iar declinul a atins 20% la un moment dat, cel mai amplu după 2008.

Titlurile Peugeot au coborât cu 8%, la 13,61 euro pe unitate.

Producătorii auto au intrat în atenţia autorităţilor de reglementare din luna septembrie, după ce conducerea Volkswagen a recunoscut că a înşelat testele de poluare pentru 11 milioane de automobile diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor. Scandalul a izbucnit în urma unei investigaţii a autorităţilor americane.

Autorităţile franceze investighează din septembrie dacă VW a înşelat clienţii în privinţa nivelului emisiilor automobilelor diesel şi s-a angajat să extindă cercetările la toţi producătorii, între care Renault şi PSA Peugeot Citroen.

Separat, autoritatea franceză pentru mediu a început testarea aleatorie a vehiculelor, pentru a vedea diferenţele dintre rezultatele testelor de laborator şi cele ale testelor în condiţii reale.

Peugeot a anunţat în octombrie că nu a folosit niciodată softuri pentru modificarea rezultatelor testelor de poluare.

Renault deţine constructorul român Dacia.

Grupul Volkswagen este investigat în mai multe state din întreaga lume, după ce a recunoscut în luna septembrie că a instalat un soft care manipula emisiile pe 11 milioane de autoturisme.

Autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) a anunţat în luna noiembrie că va verifica emisiile a 50 de modele de maşini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia, în cadrul anchetei declanşate după dezvăluirile despre softul folosit de grupul auto Volkswagen.

Potrivit KBA urmau a fi verificate modele diesel Dacia, Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus şi C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) şi Volvo (V60).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite