Scandalul Volkswagen: Campania de rechemări a grupului va începe abia în luna ianuarie. Cele mai multe maşini vor avea nevoie doar de modificarea softului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unele maşini vor avea nevoie de injectoare şi convertoare catalitice noi, potrivit noului şef al grupului Volkswagen, Matthias Mueller  FOTO Getty Images
Unele maşini vor avea nevoie de injectoare şi convertoare catalitice noi, potrivit noului şef al grupului Volkswagen, Matthias Mueller  FOTO Getty Images

Volkswagen va lansa campania de rechemare în service a automobilelor diesel dotate cu softul care manipulează emisiile în luna ianuarie, a declarat Matthias Muller, noul director general al grupului Volkswagen, într-un interviu acordat Frankfurter Allgemeine Zeitung şi preluat de MarketWatch.

Campania de modificare a softului care reduce nivelul emisiilor poluante ale motoarelor diesel ale automobilelor se va încheia probabil la sfârşitul anului 2016, a mai spus Muller.

„Dacă totul va merge conform planului, vom putea începe rechemările în ianuarie. Până la sfârşitul lui 2016 toate maşinile ar trebui să fie în regulă“, a afirmat Muller.

Compania va prezenta astăzi soluţiile tehnice biroului german pentru automobile.

Volkswagen nu are nevoie de trei soluţii, ci de mii, întrucât motorul diesel EA 189 a fost folosit pe multe modele cu specificaţii naţionale diferite, a spus şeful Volkswagen. Totuşi, el a reiterat că în majoritatea cazurilor va fi suficientă o actualizare a softului, la un service local. „Unele vehicule vor avea nevoie de injectoare şi convertoare catalitice noi“, a precizat Muller.

Volkswagen a recunoscut că a folosit un software care să reducă nivelul noxelor în timpul testelor de poluare ale unor modele de automobile diesel. Un număr de 11 milioane de maşini au fost vândute în întreaga lume cu acest soft, din care 8 milioane sunt în Europa. În România, un număr de 105.000 de astfel de autoturisme circulă pe şosele.

Întrebat de ce a procedat astfel grupul, Muller a spus că s-a decis ca automobilele diesel să fie reintroduse pe piaţa americană, dar nu s-a reuşit respectarea standardelor stricte de poluare din Statele Unite.

„Potrivit informaţiilor actuale, foarte puţini angajaţi au fost implicaţi, dar vom şti exact abia peste câteva săptămâni, după ce vor fi disponibile rezultatele investigaţiilor interne şi externe“, a explicat directorul general.

Muller s-a adresat marţi angajaţilor, cărora le-a spus că grupul va încerca să evite concedierile în urma scandalului. El a avertizat că sunt analizate toate proiectele şi planurile de investiţii, de peste 100 de miliarde de euro, iar procesul va fi dureros.

În interviul acordat publicaţiei germane, Muller a spus că nu s-a luat o decizie referitoare la dividendele din acest an.

Şeful VW a adăugat că grupul nu intenţionează să retragă automobilele diesel de pe piaţa americană, el afirmând că este gata să meargă în Statele Unite, dacă va fi nevoie.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite