Scandalul Volkswagen se extinde şi la alţi producători. Seat şi Skoda au folosit aceleaşi motoare cu soft instalat. BMW, Mercedes, Opel, suspecte de emisii mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Seat şi Skoda, companii deţinute de către Volkswagen, au vândut maşini cu motoare care fentau normele privind noxele. BMW, Mercedes şi Opel sunt şi ele acuzate de activiştii de mediu că vând autoturisme care poluează în condiţii normale de trafic mult mai mult decât prevăd normele europene.

Scandalul emisiilor de la Volkswagen a ajuns şi la alţi constructori auto, după ce Seat şi Skoda au recunoscut că au utilizat motoarele prevăzute cu softul care trişează în privinţa emisiilor. Atât Seat, cât şi Skoda sunt deţinute de către conglomeratul german Volkswagen. De asemenea, şi BMW, Opel, Mercedes şi Citroen sunt acuzate de emisii poluante mult mai ridicate decât prevede legislaţia de către organizaţia care a descoperit frauda de la Volkswagen.

Ce au făcut Seat şi Skoda

Seat, subsidiara spaniolă a grupului german Volkswagen, a instalat motoarele care trişează în privinţa emisiilor de noxe în mai bine de 500.000 de autoturisme realizate în Spania, potrivit Daily Star, care citează cotidianul "El Pais".

Motoarele instalate de către Seat sunt, în teorie, aceleaşi pe care Volkswagen le-a instalat şi pe modelele vândute în SUA. Este vorba de motoare Diesel de doi litri din seria EA189. Potrivit sursei citate, fabrica Seat din Martorell, de lângă Barcelona, a instalat motoarele respective până în acest an. Seat a vândut 378.586 de vehicule anul trecut şi în jur de două milioane de maşini în ultimii şase ani, atât Diesel, cât şi pe benzină.

Şi Skoda, marca din Cehia a grupului Volkswagen, a instalat motoarele în cauză pe modelele sale. Potrivit Prague Post, Skoda nu mai foloseşte acum motoarele TDI ale Volkswagen care au ocolit normele de poluare, dar le-a instalat pe modele mai vechi, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei. Modelele în cauză sunt Skoda Rapid, Fabia, Roomster, Octavia şi Superb, potrivit publicaţiei citate.

Urmează BMW, Mercedes, Opel şi Citroen

Şocul scandalului a ajuns, între timp, şi la ceilalţi producători germani: BMW, Mercedes şi Opel, dar şi în cazul francezilor de la Citroen. Aceştia sunt acuzaţi de către Consiliul Internaţional pentru Transporturi Curate (ICCT) - aceeaşi organizaţie non-guvernamentală care a alertat autorităţile şi în cazul Volkswagen - de emisii mult mai mari decât prevăd normele.

Revista germană "Autobild" a scris, joi, că modelul BMW X3 xDrive 20d emite noxe de 11 ori mai mari decât permit normele europene, ceea ce a determinat scăderea acţiunilor BMW pe bursa de la Frankfurt cu aproape 10%. Totuşi, BMW a anunţat că nu foloseşte softuri sau dispozitive care să păcălească autorităţile, aşa cum a procedat Volkswagen. „Nu există vreo funcţie care să recunoască ciclurile de testare a emisiilor la BMW“, a arătat compania bavareză. „Toate sistemele rămân active în afara ciclurilor de testare“, mai arată reprezentanţii companiei. Vânzările de maşini pe motorină reprezintă 38% din totalul livrărilor BMW.

Volkswagen a trişat şi în Europa

Concomitent, Volkswagen a informat că manipularea testelor pentru emisiile poluante a avut loc şi în cazul automobilelor diesel din Europa. „Am fost informaţi că şi în Europa sunt afectate automobile cu motoare diesel de 1,6 şi 2 litri. Vom continua să colaborăm intens cu VW pentru a afla care vehicule sunt implicate“, a declarat Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor, potrivit MarketWatch.

Volkswagen a dezvăluit marţi că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conţin softul care trişează în privinţa poluării.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen că s-a sustras ani de zile de la respectarea normelor privind poluarea şi că a instalat un soft special care să trişeze în privinţa emisiilor. Acest soft este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale. Modelele vizate în SUA sunt versiunile diesel cu motor de doi litri ale Volkswagen Golf, Passat, Jetta şi Beetle, plus Audi A3.

Guvernul german şi Comisia Europeană ştiau

Guvernul federal al Germaniei şi Comisia Europeană aveau cunoştinţă că grupul auto Volkswagen folosea un soft pentru a trişa în privinţa emisiilor, a scris publicaţia germană "Die Welt".

Partidul Ecologist german adresase acum câteva luni o întrebare Guvernului privind existenţa unor sisteme de acest fel utilizate de constructori auto germani. Răspunsul primit a fost interpretat de ecologişti ca fiind o recunoaştere implicită a existenţei unor sisteme care diminuează emisiile înregistrate cu ocazia testelor. Atât Guvernul de la Berlin, cât şi Executivul de la Bruxelles au respins acuzaţiile. Volkswagen riscă o amendă de 18 miliarde de dolari numai în SUA.

Tortură la serviciu în Brazilia

Volkswagen este acuzată şi că a permis tortura la fabrica sa din Brazilia în timpul dictaturii militare din perioada 1964-1985. Un grup de 12 foşti angajaţi susţin că au fost arestaţi şi torturaţi la uriaşa uzină Volkswagen de la Sao Bernardo do Campo, iar filiala Volkswagen din Brazilia a anunţat că anchetează acuzaţiile.

Peste 400 de oameni au fost ucişi sau au fost daţi dispăruţi în perioada 1964-1985. Mulţi alţii au fost arestaţi şi torturaţi. Membri ai sindicatelor şi activişti de stânga s-au aflat printre cei vizaţi, iar un număr de companii au fost acuzate de colaborare la reprimare.

Un fost angajat, Lucio Bellentani, a povestit ce a păţit în timpul unei investigaţii derulate de către Comisia Naţională braziliană pentru Aflarea Adevărului. „Eram la serviciu, când două persoane înarmate cu mitraliere au venit la mine“, a declarat activistul comunist. „Mi-au ţinut mâinile la spate şi m-au încătuşat pe loc. Imediat ce am ajuns la Centrul de Securitate al Volkswagen, a început tortura. Am fost bătut - lovit şi pălmuit“, a adăugat el.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite