Scandalul Volkswagen: Merkel şi directorul grupului german pleacă în China pe fondul crizei emisiilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat că Matthias Mueller, ;eful grupului auto, va călători în China cu cancelarul Angela Merkel
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat că Matthias Mueller, ;eful grupului auto, va călători în China cu cancelarul Angela Merkel

Directorul general al Volkswagen (VW), Matthias Mueller, o va informa săptămîna viitoare pe Angela Merkel în privinţa investigaţiei grupului referitoare la scandalul emisiilor, în timpul unei călătorii în China, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.

Mueller se va întâlni în timpul vizitei cu reprezentanţii celor două companii mixte ale VW în China, timp în care vor discuta probleme strategice, au spus sursele. China este cea mai mare piaţă a Volkswagen, iar cele două companii mixte sunt o sursă majoră de profit pentru producătorul auto.

Volkswagen încearcă să determine cum să recheme până la 11 milioane de automobile diesel, după ce a admis că a instalat pe acestea un soft care reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor.

Reparaţiile, amenzile şi acordurile de închidere a litigiilor legate de scandal ar putea costa peste 30 de miliarde de euro, potrivit estimărilor realizate de Center of Automotive Management din Bergisch Gladbach, Germany. 

Un purtător de cuvânt al VW a confirmat că Mueller va călători în China cu cancelarul Merkel, dar a refuzat să dea alte informaţii. 

Ministerul pentru Protecţia Mediului din China s-a alăturat Statelor Unite, Europei şi Japoniei, anunţând în această lună că deschide o investigaţie, după izbucnirea scandalului emisiilor. Numărul automobilelor diesel comercializate de VW în China este redus, majoritatea vehiculelor fiind prevăzute cu motoare pe benzină.

VW intenţionează să recheme circa 8,5 milioane de automobile în Europa şi 480.000 în Statele Unite. În China sunt afectate numai 1.950 de vehicule diesel importate.

Vehiculele produse de cele două companii mixte ale VW în China, SAIC Motor şi China FAW Group, nu sunt afectate de scandal. 

Grupul german a negociat majorarea participaţiei deţinute la China FAW Group, iar preşedintele Hans Dieter Poetsch a spus că decizia ar putea fi luată până la sfârşitul acestui an. Merkel a cerut miercuri ca VW să ofere informaţii complete şi transparente legate de cazul emisiilor, pentru recâştigarea credibilităţii. Compania a suspendat între timp un alt inginer de top, Hanno Jelden, după ce investigaţia internă a arătat că a programat softul folosit la manipularea testelor de poluare, în 2007, a relatat publicaţia Bild am Sonntag. Jelden este al şaptelea oficial al VW suspendat.

Investigaţia a mai arătat că fostul directorul general Martin Winterkorn a aflat despre softul ilegal abia în luna septembrie a acestui an, potrivit publicaţiei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite