Top 100 de companii mondiale, după valoarea de piaţă. Tehnologia domină clasamentul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea de piaţă a celor mai mari 100 de companii listate din lume a crescut cu 5%, în 2019, până la 21 trilioane dolari, potrivit clasamentului global realizat de PwC, fiind determinată în principal de performanţa companiilor din SUA.

În schimb, atât China, incluzând Taiwan şi Hong Kong, cât şi Europa au înregistrat scăderi ale capitalizării de piaţă, de 4%, respectiv 5%, inversând câştigurile de anul trecut.

Top zece la nivel mondial este format preponderent de companiile de tehnologie şi comerţ electronic (şapte din zece): Microsoft, Apple, Amazon, Alphabet, Berkshire Hathaway, Facebook, Alibaba, Tencent, Johnson&Johnson şi Exxon Mobil. Microsoft a avut cea mai mare performanţă anuală, valoarea de piaţă urcând cu 29%, fapt care a propulsat-o, înaintea Apple, pe primul loc în top. În ultimii zece ani, capitalizarea de piaţă a companiei americane s-a triplat.

Chiar dacă anul acesta nu a înregistrat performanţe la fel de mari ca în anii precedenţi, sectorul tehnologiei continuă să domine topul, fiind reprezentat de cele mai multe companii şi deţinând cea mai mare pondere în valoarea totală de piaţă a celor 100 de companii. Acest aspect este cu atât mai evident dacă ne uităm că cei patru giganţi americani aflaţi pe primele locuri se detaşează de restul plutonului. Astfel, valoarea Alphabet, de pe poziţia a patra este aproape dublă faţă de cea a Berkshire Hathaway de pe locul următor”, spune Sorin Petre, Partener PwC România.

Clasament pe regiuni                                         

Pentru al cincilea an consecutiv, SUA se află pe primul loc, având mai mult de jumătate (54) dintre companii în clasament cu o valoare cumulată de 63% din total, respectiv 13,29 trilioane dolari.

China, incluzând Taiwan şi Hong Kong, se plasează pe locul al doilea, cu 15 companii a căror valoare este 3,197 trilioane dolari, în scăderea de 4% faţă de anul anterior. Evoluţia a fost influenţată de incertitudinile comerciale şi impactul acestora asupra percepţiei pieţei locale şi contrastează cu creşterea de 57% din 2018, când trei companii noi au intrat în Top 100 şi două au ajuns în primele zece.

Europa, pe locul al treilea

„În ultimul an, provocările geopolitice şi, mai ales, incertitudinea cu privire la Brexit au avut un impact asupra companiilor europene, a căror valoare s-a redus cu 5% comparativ cu anul precedent. Cele 20 de companii din Europa aflate în top au o capitalizare de piaţă cumulată de 3,18 trilioane dolari, iar cele mai bine plasate sunt din Elveţia: Nestle (locul 13), Novartis (19) şi Roche (25)”, arată Ileana Guţu, Senior Manager PwC România.

Dacă Elveţia are cele mai bine clasate companii în top, Marea Britanie este cel mai bine reprezentată numeric, cu şase companii. Franţa are 5 companii, Elveţia trei şi Irlanda două. Germania, Danemarca, Olanda şi Belgia au câte o companie în clasament.

Germania a înregistrat cea mai mare pierdere faţă de anul anterior, ca urmare a faptului că trei companii nu au mai intrat în top: Siemens, Volkswagen şi Allianz.

Mai sunt reprezentate în clasament cu câte două companii India, Canada şi Japonia şi cu câte o companie Australia, Brazilia, Arabia Saudită, Africa de Sud şi Coreea de Sud. India a reintrat în top pentru prima dată din 2009, odată cu revenirea Reliance Industries şi intrarea în premieră a Tata Consultancy.

Imagine indisponibilă
Imagine indisponibilă
Imagine indisponibilă
Imagine indisponibilă
Imagine indisponibilă
Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite