Volkswagen anunţă oficial că europenii nu vor primi compensaţii ca în SUA. „Nu trebuie să fii matematician ca să realizezi că acest lucru va copleşi Volkswagen“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Clienţii europeni nu vor primi compensaţii, dar le vor fi reparate maşinile   FOTO AP
Clienţii europeni nu vor primi compensaţii, dar le vor fi reparate maşinile   FOTO AP

Şeful Volkswagen, Matthias Mueller, a respins solicitările ca producătorul auto să compenseze şi clienţii din Europa la fel ca cei din SUA, unde grupul va plăti despăgubiri în valoare totală de 15 miliarde de dolari.

Mueller a argumentat într-un ziar german că situaţia juridică din Europa este diferită de cea din SUA, iar nivelul mare al despăgubirilor ar pune în pericol situaţia financiară a grupului industrial.

„Avem o situaţie diferită aici (în Europa – n.r.)“, a spus Mueller în ziarul „Welt am Sonntag“. Şeful Volkswagen a mai afirmat că, deşi compania este solidă din punct de vedere financiar, replicarea compromisului din SUA în Europa ar face dificil pentru grupul VW să rămână stabil din punct de vedere financiar. „Nu trebuie să fii matematician să realizezi că o compensare arbitrară la niveluri foarte înalte va copleşi Volkswagen“, a mai fost Mueller citat.

Reamintim, Elzibieta Bienkowska – comisarul european pentru Industrie – a solicitat Volkswagen să compenseze clienţii europeni al Volkswagen în acelaşi regim ca şi pe cei din SUA, spunând că nu ar fi echitabil să fie trataţi diferit doar pentru că sistemul legal este diferit.

Mueller a mai afirmat că a discutat cu Bienkowska în Bruxelles săptămâna aceasta despre situaţie. „În SUA, limitele (emisiilor) sunt mai stricte, ceea ce face ca reparaţiile să fie mai complicate. Iar participarea în programul de buyback (prin care Volkswagen achiziţionează de la proprietari maşinile cu probleme – n.r.) este voluntară pentru clienţi, ceea ce nu este cazul în Germania, de exemplu“, a mai arătat Mueller.

Deoarece autorităţile de mediu din SUA vor ca un număr cât mai mare de automobile cu emisii mari să fie luate de pe străzi, Volkswagen trebuie să ofere stimulente clienţilor pentru a-i face să predea maşinile, astfel că situaţia nu ar fi comparabilă, a mai arătat Mueller.

În total, Volkswagen va plăti autorităţilor şi clienţilor din SUA 15 miliarde de dolari pentru 500.000 de maşini care trişează la emisii. În schimb, la nivel mondial, Volkswagen a comercializat 11 milioane de vehicule cu softul respectic, din care 8,5 milioane în Europa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite