Ce mall-uri se deschid în acest an, în toată ţara

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Livrările de spaţii comerciale vor accelera în a doua jumătate a anului, când aproximativ 150.000 metri pătraţi vor fi livraţi în mai multe oraşe din ţară, în Bucureşti noile livrări însumând 35.000 metri pătraţi, potrivit raportului H1 Romania Retail MarketBeat, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

În primul semestru din 2019 au fost finalizate două extensii ale unor centre comerciale existente, şi anume Sibiu Shopping City şi Tom Shopping Center din Constanţa. De asemenea, am asistat la deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din România în Bucureşti, magazin ce ocupă o suprafaţă de circa 37.000 metri pătraţi, cel mai mare din Europa de Sud-Est.

Cel mai mare proiect ce va fi livrat anul acesta este Festival Centrum din Sibiu, centru comercial dezvoltat de NEPI Rockcastle, ce va avea o suprafaţă închiriabilă de 42.000 metri pătraţi. De asemenea, va fi livrată şi extensia Iulius Mall Timişoara, parte a proiectului mixt Iulius Town dezvoltat în parteneriat de Iulius Group şi Atterbury. Iulius Mall va deveni astfel cel mai mare proiect de retail modern din România şi va avea o suprafaţă închiriabilă de peste 100.000 mp. O parte din această extensie a fost deja inaugurată, grupul Inditex preluând spaţii cu o suprafaţă de circa 8.000 metri pătraţi într-o nouă aripă a centrului comercial.

Alte oraşe care vor beneficia de noi spaţii moderne de retail sunt Zalău, unde Prime Kapital va livra proiectul Zalău Value Center, Satu Mare (extinderea proiectului dezvoltat de Auchan) sau Buzău (extinderea Buzău Shopping City, fostul Aurora Mall).

În ceea ce priveşte Bucureştiul, este aşteptată finalizarea parcului de retail DN1 Value Center dezvoltat de Prime Kapital (28.500 metri pătraţi), proiect ce marchează extinderea zonei de retail a oraşului către nord, spre Baloteşti, stocul de retail modern urmând a fi majorat şi prin finalizarea extensiei Veranda Mall (7.000 metri pătraţi). Anul viitor este programată extinderea centrului comercial Colosseum din zona de nord-vest a Capitalei, proiect care îşi va creşte atractivitatea prin acomodarea unor noi chiriaşi din sectoarele fashion (New Yorker, Colin’s, CCC), leisure (World Class), F&B (Gregory’s, Cafe Ritazza) şi entertainment (Happy Cinema).

Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „În afara câtorva zone care permit în continuare construirea de proiecte dominante de centre comerciale, cele mai multe dezvoltări viitoare din Bucureşti şi din oraşele principale din România vor fi proiecte mixte cu o componentă variată de retail la parterul clădirilor de birouri şi/sau rezidenţial. O să vedem o atenţie sporită din partea dezvoltatorilor pentru a implementa ansambluri mai nişate, pentru a crea destinaţii aparte, în contextul segmentării pe diverse categorii şi profile de consumatori”.

Stocul total de spaţii de retail modern din România este de 3,74 milioane metri pătraţi, cu o densitate de 192 mp/1.000 locuitori. În ceea ce priveşte suprafaţa mallurilor, parcurilor de retail şi galeriilor comerciale din Bucureşti, acestea măsoară 1,19 milioane de metri pătraţi, având o densitate 651 mp/1.000 locuitori, de 3,5 ori mai mare faţă de media naţională.

Chiria headline a unui spaţiu de 100 de metri pătraţi situat într-un centru comercial dominant din Bucureşti atinge nivelul de 80-100 euro/mp/lună, în vreme ce în proiecte similare din principalele oraşe regionale, precum Timişoara, Iaşi sau Cluj, chiria pentru astfel de spaţii atinge valori de 37-42 euro/mp/lună, respectiv 28-33 euro mp/lună în cazul aceloraşi spaţii din oraşe secundare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite